Polskie Linie Kolejowe

Więcej o:

Polskie Linie Kolejowe

  • PKP zapowiada remonty torów

    . dojazd z Poznania do Warszawy skróci się o 20 minut. Zastępca dyrektora Polskich Linii Kolejowych, Grzegorz Siewiera zapowiada również, że w październiku rozpocznie się modernizacja peronów i wiat na poznańskim Dworcu Głównym. Dworcowy tunel zostanie przystosowany dla niepełnosprawnych pasażerów. PKP PLK

  • Kod DNA zabezpieczy kolej przed kradzieżą?

    Z powodu kradzieży metalowych elementów kolejowych spółka PKP Polskie Linie Kolejowe w samej tylko Wielkopolsce straciła w 2005 roku 700 tys. zł. Złodzieje zabierają prawie wszystko, co jest z metalu: pokrywy napędu zwrotnic, elektromagnesy samoczynnego hamowania pociągu, linki, tarcze manewrowe

  • Zadłużenie kolei uniemożliwi inwestycje?

    W ciągu siedmiu lat PKP PLK będą mogły wydać na nowe tory ponad 3 miliardy euro unijnych dotacji. Co najmniej drugie tyle muszą znaleźć na wkład własny. Wobec grożących problemów finansowych, z takim wyzwaniem mogą sobie nie poradzić. Ekspert do spraw transportu Adrian Furgalski twierdzi, że

  • Warszawa Zachodnia. PKP PLK poinformowało, kiedy skończy się remont dworca

    Oprócz robót prowadzonych na samym dworcu, kolejarze przebudowują cały układ torowy od strony zachodniej. Jak mówi Sebastian Mech, który jest zastępcą kierownika projektu, prace te usprawnią ruch pociągów. Zapewnią bezkolizyjną komunikację składów jadących w stronę Poznania, Katowic, Krakowa i

  • Z Warszawy do Łodzi w 65 minut

    Modernizacja odcinka to część pierwszego etapu przebudowy linii łączącej Warszawę i Łódź. W dalszej kolejności przebudowane zostaną odcinki pomiędzy Koluszkami a stacją Łódź Widzew, potem linia Skierniewice - Warszawa Zachodnia oraz Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Obecnie podróż pociągiem po

  • Euro na drogi i tory

    mln euro. - Inwestycja w 75 proc. finansowana będzie z unijnych środków, reszta będzie pochodziła z budżetu państwa - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. To dobre wiadomości dla resortu rozwoju, bo wydawanie unijnych pieniędzy na infrastrukturę transportową szło