Oprócz robót prowadzonych na samym dworcu, kolejarze przebudowują cały układ torowy od strony zachodniej.
Jak mówi Sebastian Mech, który jest zastępcą kierownika projektu, prace te usprawnią ruch pociągów. Zapewnią bezkolizyjną komunikację składów jadących w stronę Poznania, Katowic, Krakowa i Radomia. Nowy układ torowy poprawi bezpieczeństwo i zwiększy przepustowość, co oznacza możliwość zwiększenia liczby pociągów na tej linii.
W okolicach dworca pojawią się zupełnie nowe konstrukcje. Jedna z największych jest wiadukt i tunel, który w przyszłości posłuży Kolei Dużych Prędkości. Przedstawiciel wykonawcy Jakub Konkiewicz powiedział, że cała konstrukcja ma półtora kilometra długości. Sześć torów najdzie się na powierzchni, a trzy, w tym jeden dla Kolei Dużych Prędkości (KDP) znajdzie się w tunelu.
- Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przygotował blisko 9 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy - elementy torów, bardzo ważne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu - podaje PKP PLK w komunikacie na stronie internetowej.
Prace związane z modernizacją dworca rozpoczęły się w pierwszej połowie zeszłego roku. Pasażerowie mogą już korzystać z pierwszych udogodnień. Chodzi o dwa zmodernizowane perony i fragment kładki, która przechodzi nad nimi.
Wszystkie prace zostaną zakończone pod koniec przyszłego roku. Całkowity koszt inwestycji, to dwa miliardy złotych. Prace są współfinansowane z funduszy Unii Europejskiej.