"Zakończyła się 'podróż' kładki na Warszawie Głównej. W nocy z wtorku na środę, aby nie ograniczać ruchu pociągów, przesunięto pieszą przeprawę nad linią średnicową na ostatnim - najdłuższym 50-metrowym odcinku. Stalowa konstrukcja o długości 193,25 m spoczęła na 6 filarach w miejscu docelowym" - przekazał Martyn Janduła z PKP PLK, cytowany przez TVN Warszawa.
Od 13 kwietnia 276-tonowa kładka przesuwała się za pomocą siłowników od strony ul. Kolejowej w kierunku Alei Ujazdowskich. Poruszała się z prędkością 5 metrów na dobę. Pomost ułatwi przejście na perony stacji Warszawa Główna z dzielnic Wola i Ochota. Kładka zostanie wyposażona w cztery windy. Oddanie jej do użytku pasażerom planowane jest na sierpień br.
"Na peronach i od strony miasta są już konstrukcje schodów. Wykonawca przystąpi teraz do budowy płyty pomostu. Następnie montowane będzie zadaszenie kładki, co zapewni dobre warunki dojścia do pociągów bez względu na warunki atmosferyczne" - poinformował przedstawiciel PKP PLK.
W czwartek PKP PLK poinformowało na Twitterze, że na właściwe miejsce dotarła także kładka na stacji Warszawa Zachodnia. "Kolejne prace już na miejscu docelowym. Ok. 200-metrowe obiekty zapewnią dobrą komunikację mieszkańcom miasta i pasażerom" - dodano we wpisie.
Jak napisano na stronie PKP PLK, projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" realizowany jest w trybie "projektuj i buduj". Wartość to ponad 87 mln zł. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.