części samochodowe

Więcej o:

części samochodowe

  • UE, USA i Kanada ścigają Chiny za części samochodowe

    Zdaniem UE Pekin wprowadził system celny, który faworyzuje chińskich producentów wbrew zasadom wolnego handlu, jakie obowiązują członków WTO. Kompletne auta importowane do Chin są obłożone stawką 25 proc., podczas gdy cło na części wynosi 10 proc. Na dodatek na zestawy części do montażu aut

  • PiS zostawił chaos w handlu częściami samochodowymi

    - Od przyszłego roku miałem sprzedawać nowe samochodowe foteliki dla dzieci. Ale kontrakt wisi na włosku, bo chyba już nie dostanę na nie certyfikatu - skarży się nam przedsiębiorca handlujący częściami i akcesoriami dla motoryzacji. W podobnej sytuacji będzie wiele innych firm produkujących lub

  • Kto zarobi na częściach do aut?

    W połowie września Komisja Europejska zaproponowała reformę przepisów prawnych, regulujących ochronę patentową tzw. widocznych części samochodowych (elementów karoserii, szyb, lusterek i lamp). Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem każde państwo UE może zadecydować, czy na jego terytorium koncerny

  • PIMot będzie nadal działać

    stycznia PIMot przez IPiEO były minister gospodarki Piotr Woźniak podpisał po przegranych przez PiS wyborach parlamentarnych, tydzień przed odejściem ze stanowiska. PIMot zajmuje się głównie homologacją części samochodowych, czyli sprawdzaniem, czy spełniają wymogi bezpieczeństwa UE i Europejskiej Komisji

  • Delphi zwolni poza Polską

    , która jest rzecznikiem Delphi w Polsce, zwolnienia nie dotkną pracowników koncernu w Europie Środkowo-Wschodniej. Delphi ma w Polsce sześć fabryk części samochodowych i Centrum Techniczne w Krakowie. W polskich zakładach koncernu pracuje 5 tys. osób. W tym roku krakowskie Centrum Techniczne "Delphi

  • Japońskie podzespoły z dotacją od Węgier

    podpisał też ostatnio umowę o subwencji dla Boscha (na inwestycje w fabryce części samochodowych). Na Węgrzech ma też powstać centrum dystrybucji w regionie części zamiennych do nowego, taniego auta Renault - Dacii Logan. Ośrodek serwisowy dla Europy Środkowej zamierza zaś otworzyć koncern paliwowy

  • Amerykańskie Delphi złożyło wniosek o bankructwo

    zawodowych. To największy wniosek o bankructwo w amerykańskim przemyśle samochodowym i 15. co do wielkości w USA od ćwierć wieku. W reorganizacji pomoże Delphi 2 mld dolarów pożyczki od banków Citigroup i JP Morgan Chase. Delphi, największy producent części samochodowych świata, przeżywał problemy od 1999 r