Miejska spółka kilka dni temu opublikowała „Raport Zrównoważonego Rozwoju Miejskich Autobusów”. Każda strona to laurka i podsumowanie ostatnich lat w MZA. Trochę o inwestycjach, trochę o pracownikach. Jest też o ochronie środowiska i kampaniach społecznych.
Nie mogło zabraknąć informacji o punktualności. Według spółki, aż 96,9 procent autobusów w 2017 roku przyjechało zgodnie z rozkładem jazdy. - Wskazana liczba wynika z badań przeprowadzanych przez Zarząd Transportu Miejskiego – podaje Adam Stawicki, rzecznik MZA.
Wyliczenia wykonują pracownicy nadzoru ruchu. W przypadku MZA w ubiegłym roku wykonano 390 tysięcy pomiarów. Podana przez MZA wartość to punktualność skorygowana, nie uwzględniająca opóźnień wynikających np. z utrudnień po wypadku. Bez korekty punktualność wynosi 91 procent.
Pasażerowie mają często odmienne zdanie. Każdego tygodnia do redakcji serwisu Metrowarszawa.pl spływają informację o opóźnieniach. To jedna z wiadomości: ”Linia 185 w stronę Żoliborza nigdy nie przyjeżdża punktualnie. Nigdy nie wiem, czy na Wisłostradzie będę czekać 5, 10 czy raczej 20 minut. Paranoja, po co w ogóle rozkład jazdy!".
Co sądzisz na temat punktualności autobusów w Warszawie? Napisz do nas metrowarszawa@agora.pl