Piłka nożna gromadzi rzesze fanów na całym świecie. Na przestrzeni lat zmieniały się w niej nie tyko gwiazdy czy nazwy klubów, ale również fryzury – wiele trendów, które z murawy przeniosły się na ulice miast, na stałe wpisało się w światową modę. W tym roku hitem okazało się krótkie cięcie tuż przy skórze głowy, które pokazało na murawie wielu piłkarzy, między innymi Robert Lewandowski.
Piłkarz nowe uczesanie zaprezentował przed pierwszym meczem Polaków na mundialu. Marka Head & Shoulders, której ambasadorem jest Lewandowski, zainspirowana jego nowym wyglądem, ruszyła z kampanią #GoScalpBrave. W specjalnej strefie kibice piłki nożnej mogli wyciąć sobie we włosach wzory, które nawiązywały do ostatnich trendów mundialu.
W niedzielę 24 czerwca w klubie Iskra na Polu Mokotowskim zorganizowano specjalną strefę #GoScalpBrave, ze stanowiskami do stylizacji włosów. Była otwarta od 17 do 22. W tym czasie w strefie pojawiło się kilkaset osób. Chętnych do zrobienia sobie stylizacji na „Lewego” czy jego żonę, Annę Lewandowską było mnóstwo. Wśród kibiców pojawili się nie tylko mężczyźni, ale również kobiety i dzieci.
- To kibice decydowali o tym, z jaką stylizacją chcą dopingować piłkarzy. Większość wybierała wzory nawiązujące do barw Polski, inni prosili o piorun, jaki na głowie ma Robert Lewandowski. Wzory były malowane specjalnym, zmywalnym sprayem.
Fryzurami kibiców zajmowali się profesjonalni fryzjerzy, którzy pracują dla marki Head & Shoulders. Wśród nich Maryla Duda – fryzjerka gwiazd, która zrobiła Ani i Robertowi fryzury na mundial. Samo cięcie trwało kilkadziesiąt minut, a efekt będzie widoczny na włosach około tygodnia. Usługa oczywiście była darmowa.
Skąd pomysł na takie przedsięwzięcie? - To alternatywa dla flag malowanych na policzkach. Coś nowego, odważnego, co zostanie z nami na cały mundial - mówią organizatorzy. Poprzez cięcia #GoScalpBrave fani mogą okazać wsparcie drużynie Adama Nawałki – swoją fryzurą pokazując, że „całą głową” są z polską drużyną na Mistrzostwach.
Kibic, chcąc pozwolić sobie na najmodniejsze cięcie, powinien pamiętać jednak o wcześniejszej pielęgnacji włosów i skóry. Odważna fryzura odsłania skórę głowy, dlatego żeby nosić takie cięcia, niezbędna jest zadbana, zdrowa skóra głowy, wolna od łupieżu. Przede wszystkim należy wybrać odpowiednie produkty do pielęgnacji, aby skóra była odpowiednio oczyszczona.
#GoScalpBrave czyli sztuka ozdabiania włosów za pomocną wyciętych, finezyjnych kształtów na przystrzyżonych bokach lub z tyłu głowy to trend skierowany do odważnych osób, które nie boją się eksperymentować, jak i również do kibiców tegorocznego mundialu 2018.
A jak to wyglądało we wcześniejszych latach? Jak wynika z zestawienia fryzur, które pojawiały się na głowach piłkarzy w czasie wielkich meczów, zawodnicy nie bali się eksperymentować. Warto podkreślić, że każda nowa dekada miała swoją fryzurę, która wyznaczała trendy na murawie oraz wśród kibiców.
Eksperci z Head & Shoulders opracowali zestawienie prezentujące, jak zmieniały się fryzury piłkarzy na przestrzeni lat. Fryzury lat 50-tych cechował staranny, schludny przedziałek z boku głowy, który również na tegorocznym mundialu znalazł wielu entuzjastów. Z czasem, kiedy swoją popularność zyskiwali Beatlesi, a na boisku pojawiły się fryzury zainspirowane ich stylem, czyli długie włosy o charakterystycznym kształcie – uczesanie przyjęło potocznie nazwę „Mop top”.
W kolejnych latach modna stała się trwała ondulacja, dzięki której włosy stawały się
napuszone i podniesione u nasady. W latach 80-tych piłkarze nosili fryzury na tzw. „czeskiego piłkarza”, czyli włosy krótko ścięte z tyłu i po bokach, z pozostawieniem dłuższych włosów wzdłuż karku. Następnie przyszła moda na rozjaśnianie, które było znakiem rozpoznawczym piłkarzy w latach 90-tych.
Pierwsza dekada XXI wieku była w piłkarskiej szatni czasem na wycieniowany przedziałek, spopularyzowany przez Davida Beckhama. Tymczasem już 10 lat później, tuż przed Mistrzostwami Świata w Rosji, dostrzegamy kolejny trend. Na tym mundialu króluje #GoScalpBrave, skierowany do odważnych osób, które nie boją się eksperymentować, jak i do kibiców tegorocznego mundialu 2018.