Restaurant Week - klucz sukcesu restauratorów

W dniach 20 - 31 października, w 13. regionach Polski odbędzie się 10. edycja Restaurant Week. Jesienna edycja wydarzenia to przede wszystkim doskonała okazja do świętowania przy stole w towarzystwie najwyższej jakości dań. Według najnowszego raportu "Polska na talerzu" to właśnie jakość potraw determinuje decyzje Gości o ponownym odwiedzeniu lokalu.

"Jakość" - klucz sukcesu restauratora

Według opublikowanego we wrześniu raportu "Polska na talerzu", najważniejszym czynnikiem determinującym wybór restauracji jest przede wszystkim jakość produktów. Aż 62% respondentów przyznało, że chętnie wraca do miejsc, w których potrawy są przygotowywane z produktów najlepszego gatunku. Mateusz Czekierda, szef kuchni nowo otwartej restauracji przy ulicy Ząbkowskiej w Warszawie przyznaje -  My w Bistro Z kierujemy się taką regułą, że produkt jest ponad wszystko. Oczywiście nie szukamy rozwiązań produktowych w Portugalii, czy w Wielkiej Brytanii, staramy się czerpać jak najwięcej z polskiego pola. Z początkiem jesieni, pojawią się jagnięcina oraz dziczyzna. Zaczynamy już serwować daniela sprowadzanego z Dolnego Śląska. Podawaliśmy ostatnio udziec i jakość tego mięsa jest zupełnie inna, jest nieprzetłuszczone, nie jest żylaste. Ważny  jest również proces przechowywania produktów i zaopatrywanie kuchni regularnie, czyli w taki sposób, aby nie dopuścić do sytuacji w której towar zbyt długo jest przechowywany w lodówkach.

Adam Chrząstowski - szef kuchni w warszawskim Ed Red dodaje - Coraz częściej wychodzimy do restauracji nie po to, żeby się najeść do syta, ale w celu zasmakowania, degustacji dań. Stale rośnie świadomość Gości w zakresie składników i technik kulinarnych. W Ed Red wychodzimy temu naprzeciw, koncentrując się na produktach najwyższej jakości. W świecie produktów faszerowanych chemią, o niskiej wartości odżywczej i szkodliwym wpływie na nasze zdrowie, musimy szczególnie zadbać o jakość produktu. Dlatego współpracujemy tylko ze sprawdzonymi i zaufanymi dostawcami. Naszym kluczowym produktem jest wołowina. Zatem musimy brać pod uwagę jak zwierzę było hodowane, w jakich warunkach dorastało, w jaki sposób zostało ubite, jak wygląda całość procesu transportu. Te wszystkie czynniki mają wpływ na finalny produkt, który serwujemy gościom w restauracji.

Najbliższa edycja Restaurant Week odbędzie się w daniach 20-31 października. Udział w wydarzeniu weźmie blisko 400 restauracji, z czego aż 80 w samej Warszawie. Bilety na wydarzenie są już dostępne na stronie www.RestaurantWeek.pl w festiwalowej cenie 49 zł. Poza trzydaniowym menu degustacyjnym na każdego Gościa będzie czekać niespodzianka w postaci aperifitu.

**********************************************************************************Rezerwacje Rezerwacje na jesienną edycję festiwalu będą dostępne na stronie www.RestaurantWeek.pl , w festiwalowej cenie 49 zł.

Świętujmy razem! Do zobaczenia przy stole!

Daty Festiwalu: 20 - 31 października Rezerwacje: www.RestaurantWeek.pl Lokalizacje: Warszawa, Kraków, Wrocław, Rzeszów, Łódź, Poznań, Bydgoszcz, Białystok, Lublin, Słupsk, Ustka, Szczecin, Trójmiasto, Silesia, Warmia i Mazury Sponsor wydarzenia: Martini Woda festiwalowa: Kropla Delice

********************************************************************************** Kontakt dla mediów: Ola Drabowicz aleksandra@restaurantweek.pl T: 667 352 631