O "listwach grozy" pisaliśmy wielokrotnie. Nasz reporter w ubiegłym sezonie zimowym rozmawiał z mieszkańcami, którzy krytykowali wypustki dla niepełnosprawnych w metrze. - Idzie się zabić, jak tylko ma się mokre obuwie! - żalili się.
Listwy zostały bowiem tak skonstruowane, że wystarczy, że spadnie śnieg lub deszcz, by wywinąć na nich orła.
Według danych ZTM ponad 55 osób zgłosiło Zarządowi Dróg Miejskich, że wywróciło się na listwach. Do zarządu pisał również Antoni Pomianowski ze stowarzyszenia Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa. Prosił o rozważenie wymiany obecnych ścieżek na elementy "antypoślizgowe".
Urzędnicy z Zarządu Transportu Miejskiego postanowili wysłuchać próśb mieszkańców.
Obecnie Zarząd Transportu Miejskiego planuje zlecić wykonanie pilotażu polegającego na montażu na wybranych stacjach I linii metra ryflowanych listew prowadzących.
Jak informuje Igor Krajnow z ZTM, będą to listwy stalowe z dwoma rodzajami nacięć, które zostaną zamontowane w celu sprawdzenia ich funkcjonalności z punktu widzenia bezpieczeństwa pasażerów. - Znajdą się one w obszarze przejść na poziomach antresoli, gdzie ze względu na warunki atmosferyczne nawierzchnia jest często mokra - wyjaśnia Krajnow.
Ze względu na technologię montażu, realizacja pilotażu będzie możliwa po okresie zimowym. Odbędzie się on najprawdopodobniej w kwietniu - maju, kiedy temperatury będą wyższe.
Wybrane obszary pilotażu zostały już uzgodnione. Wytypowane zostały stacje Kabaty i Imielin dla listew prowadzących ryflowanych. Ponadto na stacji metra Młociny ZTM przeprowadzi pilotaż z zastosowaniem farby antypoślizgowej na listwach prowadzących (zostanie to także zrealizowane po okresie zimowym).
Wywinąłeś orła na śliskich listwach? Napisz do nas: metrowarszawa@agora.pl