"Budowana dzięki determinacji rządu". Południowa Obwodnica Warszawy z lotu ptaka [WIZUALIZACJA]

GDDKiA pokazała, jak po ukończeniu prac ma wyglądać odcinek trasy S2 nazywany Południową Obwodnicą Warszawy. Roboty obejmą budowę nowego mostu na Wiśle i dwukilometrowego tunelu pod Ursynowem.

Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad opublikowała film, na którym widać, jak po ukończeniu będzie wyglądała trasa S2 na odcinku Puławska-Lubelska, czyli Południowa Obwodnica Warszawy.

Na wideo pokazano, jak POW będzie łączyć się z A2 (na zachodzie węzłem Konotopa, na wschodzie planowanym węzłem Lubelska).

Dwa kilometry pod Ursynowem

Realizacja zakłada budowę drogi ekspresowej o długości 18,5 km. Będą tu dwie jezdnie, każda po trzy pasy ruchu. Poza tym powstać ma tunel pod Ursynowem o długości ponad 2 km, most przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym i kilka węzłów.

Planowany termin zakończenia prac to trzeci kwartał 2020 r.

Spór o filtry

W czwartek budowę wizytował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - To niezwykle ważna inwestycja. Jest ona budowana dzięki determinacji rządu Prawa i Sprawiedliwości. Oczekujemy, że te trudności, które dzisiaj występują na tej budowie z winy miasta, znikną jak najszybciej - mówił, jak cytuje rynekinfrastruktury.pl.

Chodzi o filtry, które mają wyrzucać spaliny z tunelu. Jak pisała "Gazeta Stołeczna", domagają się ich mieszkańcy Ursynowa. - Nie ma naszej zgody na budowę tunelu bez filtrów - mówił w zeszły piątek wiceprezydent miasta Michał Olszewski. - To chęć zasygnalizowania wyborcom w roku wyborczym, że samorząd dba o ich zdrowie, a wojewoda nie dba - ripostował wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera. Dodał, że filtry będą, ale pojawią się po otwarciu tunelu.

Jak wam się podoba projektowana Południowa Obwodnica Warszawy? Piszcie na metrowarszawa@agora.pl.

Więcej o: