Aby ruszyć z budową, Tramwaje Warszawskie muszą uzyskać decyzje środowiskowe dotyczące poszczególnych jej odcinków. Jeszcze w tym roku chcą je dostać dla odcinków od Dworca Zachodniego do Grójeckiej i od Puławskiej do Miasteczka Wilanów.
Pojawiają się różne warianty: rozwidlenie torowiska na Woli w ciągu ulic Ordona i Krzyżanowskiego, oraz propozycje szeregu odnóg na mokotowskim i wilanowskim odcinku trasy – informuje portal transport-publiczny.pl. Grzegorz Madrjas, kierownik Działu Strategii Rozwoju Systemu Tramwajowego powiedział portalowi:
To bardzo duże przedsięwzięcie logistyczne, obejmujące prawie 20 km torów tramwajowych, uwzględniając wszystkie wąsy.
Trasę podzielono na 6 etapów, każdy z nich wymaga oddzielnej decyzji. Odcinek A to trasa od Kasprzaka do Dw. Zachodniego, B: od Dworca Zachodniego do Grójeckiej, C: od Banacha przez Pole Mokotowskie do Rakowieckiej, D: od Rakowieckiej do Św. Bonifacego, E: od Św. Bonifacego do Branickiego, a F: zakończenie trasy w Śródmieściu w rejonie stacji metra Ratusz i ulicy Andersa.
Koniec realizacji całego przedsięwzięcia Tramwaje Warszawskie przewidują wstępnie na rok 2022.