II linia metra wydłuży się o kolejne trzy stacje na Pradze-Północ i Targówku. Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 14 minut!
Szybciej się nie da.
Spodobało ci się? Polub nas
Trzy nowe stacje
W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3,12 km trasy. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek.
Szwedzka Stacja Szwedzka Stacja Szwedzka
Stacja Szwedzka (C16) będzie pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA "Stalowa". To będzie stosunkowo niewielka budowla, jej długość to 135 m.
Sam projekt stacji, już budzi kontrowersje. Komentujący zarzucają m.in. brak spójności z innymi stacjami II linii metra.
Stacja Targówek Stacja Targówek Stacja Targówek
Następna, Targówek (C17), wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego, pod terenem zieleni, znajdować się będzie łączący się ze stacją jednokondygnacyjny, podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość będzie miała niemal 300 m długości.
I tu projekt stacji wzbudził kontrowersje. - Design jak z PRL. Czyżby inspiracja blokami z betonowej płyty? - pyta jeden z komentujących.
Stacja Trocka Stacja Trocka Stacja Trocka
I wreszcie największy obiekt tego odcinka II linii metra - stacja Trocka i wraz z torami odstawczymi, wszystko razem o długości 450 m. Zlokalizowana jest wzdłuż ul. Pratulińskiej - pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, a także wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej. To stąd wyruszą tarcze TBM drążące tunele w kierunku Dworca Wileńskiego.
I wreszcie - to stąd wywożony będzie urobek z drążonych tuneli, dostarczane betonowe elementy obudowy tuneli, materiały budowlane, maszyny i urządzenia. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Szyb do wyjęcia tarcz TBM powstanie w końcowym etapie drążenia, przy ul. Targowej.
Zmiany w ruchu Zmiany w ruchu Zmiany w ruchu
Zmiany w ruchu
Ale zanim podziemna kolej dojedzie na Targówek, mieszkańcy muszą się przygotować na zmiany w ruchu drogowym.
Pierwsze zostaną wprowadzone w nocy z piątku na sobotę z 29 na 30 kwietnia - zwężona o jeden pas ruchu zostanie ul. Szwedzka.
Przez około dwa miesiące po rozpoczęciu budowy na kilkusetmetrowym odcinku obowiązywał na niej będzie ruch jednokierunkowy - w stronę ul. 11 Listopada. Objazd prowadzi ul. Strzelecką, Środkową i Stalową. To zwężenie jest potrzebne, bo w nowe miejsce przeniesiona zostanie komora ciepłownicza kolidująca z przyszłą stacją Szwedzka.
Zasadnicze zmiany w ruchu czyli zamknięcie ulic pod którymi będą stacje metra Targówek i Trocka zaplanowano na noc z niedzieli na poniedziałek z 1 na 2 maja. Zamknięte dla ruchu będzie skrzyżowanie ul. Trockiej i Pratulińskiej, przejezdna pozostanie ul. Handlowa. Także skrzyżowanie ul. M. Ossowskiego i Pratulińskiej zostanie wyłączone z ruchu. Zlikwidowane zostało rondo na skrzyżowaniu ulic Gorzykowskiej i Handlowej, natomiast na skrzyżowaniu ul. M. Ossowskiego i Witebskiej wybudowane zostanie rondo umożliwiające zawracanie. Na ulicy Gorzykowskiej i Handlowej (pomiędzy Kołową a Święciańską, w kierunku Radzymińskiej) wytyczony został bus pas. Objazd zamkniętych ulic prowadzi ulicami Gorzykowską, Handlową i Kołową.
Wszystkie zmiany w komunikacji miejskiej:
156: METRO MŁOCINY - - Kondratowicza - św. Wincentego - Kołowa - Ossowskiego - zawrotka przy Witebskiej - Ossowskiego - Handlowa - Gorzykowska - - DW. WSCHODNI /KIJOWSKA/, częstotliwość kursowania bez zmian;
160: DW. CENTRALNY - - al. Solidarności - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Ossowskiego - zawrotka przy Witebskiej - WITEBSKA,częstotliwość kursowania bez zmian;
162: EC SIEKIERKI - - al. Solidarności - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Kołowa - Borzymowska - Trocka - TARGÓWEK, częstotliwość kursowania bez zmian;
199: REMBERTÓW-AON - - Radzymińska - Trocka - PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania bez zmian;
212: PL. HALLERA - - św. Wincentego - Kołowa - Handlowa - Gorzykowska - Radzymińska - Trocka - PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania bez zmian;
262 : linia przekształcona z linii E-3, zapewniająca połączenie osiedli położonych przy ulicy Trockiej z Dworcem Wileńskim; DW. WILEŃSKI - al. Solidarności - Radzymińska - Trocka - PRATULIŃSKA, częstotliwość kursowania: 12-15 minut;
356 : zawieszenie funkcjonowania linii;
517: URSUS-NIEDŹWIADEK - - al. Solidarności - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Ossowskiego - zawrotka przy Witebskiej - WITEBSKA,częstotliwość kursowania bez zmian;
E-3 : przekształcenie w całodzienną linię 262;
N02: MARYSIN - - Radzymińska - Gorzykowska - Handlowa - Kołowa - św. Wincentego - Kondratowicza - - METRO MŁOCINY, częstotliwość kursowania bez zmian;
N12: DW. CENTRALNY - - Starzyńskiego - rondo Żaba - św. Wincentego - Borzymowska - TARGÓWEK, częstotliwość kursowania bez zmian;
N62: DW. CENTRALNY - - Starzyńskiego - rondo Żaba - św. Wincentego - Kołowa - Handlowa - Gorzykowska - Radzymińska - Łodygowa - - WOŁOMIN /SIKORSKIEGO/, częstotliwość kursowania bez zmian.