Coraz bliżej do kładki dla pieszych i rowerów na moście Łazienkowskim

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na projekt i budowę kładek podwieszonych pod przeprawą.

Spodobało ci się? Polub nas

Most Łazienkowsk i został otwarty dla ruchu kołowego pod koniec października ubiegłego roku. Wciąż jest jednak niedostępny dla pieszych i rowerzystów. Dlatego jeszcze w trakcie prac zapadła decyzja, że wzdłuż mostu pojawi się też kładka rowerowo-piesza. Choć nie można jej było wykonać w ramach samej odbudowy przeprawy, nowy most jest przystosowany do montażu kładek podwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników.

Warszawa z lotu ptakaWarszawa z lotu ptaka Fot. Adam Stępień / Agencja Wyborcza.pl Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta

Na budowę kładki Rada Warszawy przyznała Zarządowi Dróg Miejskich 16 mln zł. Składa się na to m.in. budowa kilkusetmetrowej stalowej konstrukcji podwieszonej pod mostem oraz przyczółków po obu stronach Wisły.

Przebieg nowej trasy rowerowej precyzuje koncepcja opracowana na zlecenie ZDM przez firmę Transprojekt-Warszawa Sp. z o.o.

Pod przeprawą zostaną podwieszone dwie kładki - po północnej i południowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, zaś po praskiej - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.

Kładki pod mostem ŁazienkowskiKładki pod mostem Łazienkowski Kładki pod mostem Łazienkowski Kładki pod mostem Łazienkowski

Planujemy także dodatkową kładkę pozwalającą przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła), gdzie połączy się ona z budowaną właśnie drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod ewentualną przyszłą rampę pozwalającą dostać się na plaże i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły.

Kładka pod mostem będzie szeroka na 3,4 m. Dzięki  temu, że będzie ona podwieszona poniżej pomostu przeprawy, jej nachylenia nie przekroczą 6-7%. Cała trasa będzie wyposażona w nowe oświetlenie.

)Otwarcie mostu Lazienkowskiego po pozarze)Otwarcie mostu Lazienkowskiego po pozarze Fot. Adam Stępień / Agencja Wyborcza.pl Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta

Ogłoszony przez ZDM przetarg pozwoli wybrać firmę, która zaprojektuje i wybuduje kładki. Dokumentacja projektowa powinna być gotowa jesienią 2016 r. Budowa obiektu ma się zakończyć nie później niż w listopadzie 2017 r., jednak wykonawca może zadeklarować skrócenie terminu o maksymalnie 18 tygodni (to oprócz ceny najważniejsze kryterium przetargu). Możliwe zatem, że z kładki będzie można skorzystać w sierpniu przyszłego roku.

Więcej o: