Spodobało ci się? Polub nas
Jak donosi serwis transport-publiczny.pl - projekty zostały złożone w ramach planu wykonawczego do "Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2030" i, jak informuje UM Warszawa, jest to etap tworzenia planu wykonawczego dla Warszawy przyszłości.
Po pierwsze metro
Dwie największe inwestycje, jakie znalazły się na liście złożonej do Zarządu Województwa Mazowieckiego, są związane z warszawskim metrem. Przewidywana jest rozbudowa II linii pomiędzy stacjami "Powstańców Śląskich i STP Mory. W nowym planie znajduje się także budowa III nitki na odcinku Stadion Narodowy - Gocław. Oba te projekty zakładają także zakup taboru.
Dalej, drogi i tabor
Miasto myśli także o dużych inwestycjach drogowych. Wybudowana ma zostać ul. Wał Miedzeszyński od węzła z Południową Obwodnicą Warszawy do południowej granicy miasta. W latach 2021-2030 zrealizowana zostanie także Trasa Mostu Północnego. Ten projekt będzie podzielony na kilka części. Zadanie pierwsze, przewiduje budowę drogi od węzła przesiadkowego "Młociny" do węzła z Trasą NS, zadanie drugie, od węzła z ul. Modlińską do węzła z ul. Płochocińską, a zadanie trzecie, od węzła z ul. Płochocińską od węzła z Trasą Olszynki Grochowskiej. Dwie ostatnie etapy przewidują również przebudowę torowisk tramwajowych oraz zakup taboru.
Władze planują także wziąć się za budowę Obwodnicy Śródmieścia. Tam mają ruszyć prace związane z drugim etapem, czyli odcinkiem od ul. Radzymińskiej do węzła Żaba. Na listę złożoną do władz wojewódzkich trafił też zakup taboru tramwajowego dla wszystkich linii, a także zakup autobusów niskoemisyjnych.
To dopiero początek
Na obecnym etapie inwestycje nie zostały jeszcze wycenione. Nie mają też wpływu na projekty w perspektywie finansowej 2014-2020. Złożenie tej listy do Zarządu Województwa Mazowieckiego to podstawa do kolejnych działań. Teraz sporządzone będą musiały zostać odpowiednie plany inwestycyjne i wykonawcze dla konkretnych projektów.