Spodobało ci się? Polub nas
I w odpowiedzi zaprezentowało nagranie z kamery umieszczonej pod składami tego typu i pod starszymi pociągami Metropolis firmy Alstom. Sprawę opisała "Gazeta Stołeczna" . - W pierwszym przypadku widać, że na zakrętach koło zbyt długo ociera się o boczną powierzchnię szyny. W pewnym momencie unosi się nawet dymek metalowych opiłków. Na drugim nagraniu koło toczy się, dotykając tzw. główki szyny od góry, a nie z boku - tłumaczy w swoim tekście Jarosław Osowski.
Natomiast szefostwo warszawskiego metra tłumaczy, że zdjęcia, które opublikował tabloid nie pochodzą z Warszawy. - W dodatku nie pokazują jakiegoś poważnego problemu. Nie chodzi o wyciek smaru, są to prawdopodobnie pozostałości po uzupełnianiu smarem zbiorników - tłumaczył podczas konferencji Marek Sokołowski z zarządu spółki.
Tymczasem dzisiaj miasto ogłosiło wyniki przetargu na kolejne odcinki metra. Odcinek zachodni - trzy stacje od ronda Daszyńskiego wybuduje turecka firma Gülermak. Złożyła ona najniższą ofertę - niecały 1 mld 148 mln zł. Odcinek wschodniopółnocny - trzy stacje od dworca Wileńskiego w stronę Targówka - zbuduje włoska firma Astaldi S.p.A. za niewiele ponad 1 mld 066 mln zł.
Rozbudowa obejmie realizację odcinka zachodniego od szlaku za stacją C9 Rondo Daszyńskiego do torów odstawczych za stacją C6 Księcia Janusza (stacja Wolska pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską, Moczydło planowana pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny, Księcia Janusza pod ul. Górczewską).
Stacja Płocka materiały prasowe materiały prasowe
Stacja Księcia Janusza materiały prasowe materiały prasowe
Stacja Młynów materiały prasowe materiały prasowe
Wejście do stacji Płocka materiały prasowe materiały prasowe
Stacja Księcia Janusza materiały prasowe materiały prasowe
Drugi odcinek to wschodnio-północny szlak za stacją C15 Dworzec Wileński do torów odstawczych za stacją C18 Targówek II (stacja Szwedzka pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej, Targówek 1 w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego, Targówek 2 w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).
Łączna długość dwóch realizowanych odcinków to ok. 6 km. Na rozbudowę II linii metra miasto przeznaczy ponad 3 mld 174 mln zł. Według planów budowa zakończy się w 2022 roku.
Łącznie na rozbudowę centralnego odcinka II linii metra miasto przeznaczy ponad 3 mld 174 mln zł.