Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała przebieg planowanej od wielu lat Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Spośród ośmiu różnych wersji wybrano wariant trzeci. Chodzi o fragment Wschodnia Obwodnica Warszawy od węzła Drewnica do węzła Zakręt. W analizie brano pod uwagę czynniki techniczno-ruchowe, środowiskowe i ekonomiczne. GDDKiA poinformowało, że przeprowadzone Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wykazało, że najkorzystniejszym wariantem budowy pierwszego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy będzie poprowadzenie trasy przez Sulejówek, bez budowy tunelu w Wesołej.
Wschodnia obwodnica Warszawy Przemek Wierzchowski Przemek Wierzchowski
Trasa będzie przebiegać m.in. przez niezabudowane tereny Sulejówka, a potem między zabudowaniami Wesołej i Woli Grzybowskiej, wzdłuż ul. Niemcewicza i dalej - na wschód od Rembertowa i między Ząbkami oraz Zielonką. Koło Drewnicy, która jest częścią Ząbek, połączy się z powstającą obwodnicą Marek. Mówiąc w skrócie - Wschodnia Obwodnica Warszawy połączy Trasę S8 z Południową Obwodnicą Warszawy.
Jak zapowiedziała w swoim expose w październiku 2014 roku Ewa Kopacz, trasa będzie w całości dostępna dla kierowców w 2020 roku. Jak donosi Gazeta Wyborcza , termin ten wydaje się jednak mało realny oraz, że można się spodziewać kolejnych protestów m.in. na etapie wydawania decyzji środowiskowej. Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Siskom ocenił, że bardziej realny jest rok 2022.