Wola. Pick-up wjechał pod zabytkowy, przedwojenny tramwaj

Na Obozowej doszło do zderzenia zabytkowego tramwaju linii B z pick-upem. Kierowca samochodu miał wjechać pod tramwaj. Zabytkowy pojazd nie został uszkodzony.

Jak podaje Miejski Reporter, do zderzenia doszło na Woli, na ulicy Obozowej na wysokości Płockiej. Kierujący osobówką wjechał pod zabytkowy tramwaj linii B. W wyniku zdarzenia nikt nie ucierpiał. 

TVN Warszawa podaje, że zabytkowy tramwaj nie został uszkodzony i po kilkunastu minutach mógł kontynuować jazdę. 

Tramwaj, który brał udział w zdarzeniu to wagon typu K, tzw. berlinka. 60 takich wagonów władze Warszawy zamówiły w 1939 roku w zakładach w Gdańsku i Chorzowie. Pełną realizację zamówienia uniemożliwił wybuch wojny. Niedokończone wagony Niemcy wywieźli do Berlina. Po 1945 roku odnalezione tramwaje były remontowane i jeździły w Warszawie jeszcze przez wiele lat. Jeszcze kilka lat temu wśród pojazdów technicznych Tramwajów Warszawskich - pługów, wagonów spawalniczych czy szlifierek - największą grupę stanowiły właśnie wagony typu K. 

Obecnie Tramwaje Warszawskie posiadają pięć zabytkowych tramwajów stylizowanych na różne okresy użytkowania i różne przeznaczenia. 

Zobacz wideo Czy darmowy transport publiczny jest dobrym pomysłem?

90. lat tramwaju na Boernerowo

Zabytkowa "berlinka" znalazła się w niedzielę na torach z okazji 90. rocznicy otwarcia linii na osiedle Boernerowo na Bemowie. Dwa tramwaje jeździły od 12:00 do 18:00 na trasie: Banacha – Grójecka – Towarowa – Okopowa – al. "Solidarności" – Młynarska – Obozowa – Dywizjonu 303 – gen. S. Kaliskiego – Boernerowo.

Trasa łącząca Ulrychów z Osiedlem Łączności, jak dawniej nazywano Boernerowo, otwarto 22 października 1933 roku. Jak podaje Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, torowisko wiodło ulicami Księcia Janusza, Obozową i Szosą Forteczną przez teren dzisiejszego lotniska. "Otwarciu towarzyszyła huczna uroczystość, w trakcie której przecięto wstęgę i oficjalnie uruchomiono linię tramwajową B. Trasa tramwaju zmieniała się przez następne lata, nawet w trakcie okupacji – zawsze wiodła jednak na Boernerowo. Pod różnymi oznaczeniami – B, 22B i 22A – linia przetrwała aż do wybuchu Powstania Warszawskiego" - czytamy. 

Więcej o: