Pociągi, które zmienia trasę, będą kończyć bieg na innych niż normalnie dworcach i stacjach. Krzysztof Kowalczyk z PKP PLK powiedział, że zmiany będą dotyczyć także połączeń w porannym i popołudniowym szczycie. Większość tych pociągów skończy bieg na dworcach Warszawa Główna, bądź Warszawa Zachodnia. Jedna para pociągów skończy bieg na stacji Warszawa Włochy. Składy z kierunku Siedlec dojadą do stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Centralna. Pociągi z kierunku Otwocka dojadą do przystanku Warszawa Stadion.
Przed podróżą warto sprawdzić rozkład jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są m.in. na stronie Urzędu Miasta Warszawy oraz na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl, a także stronach przewoźników.
Przyczyną utrudnień jest budowa muru oporowego, który jest potrzebny do budowy łącznika między liniami warszawskiej średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej. W przyszłości umożliwi to położenie dodatkowych torów na linii średnicowej. Jak czytamy na stronie PKP PLK, prace obejmą demontaż specjalnych ścian typu "larsen" przy nasypie linii średnicowej na wysokości wiaduktu kolejowego koło Warszawy Głównej. Zakres prac wymaga strefy bezpieczeństwa. Dlatego ruch pociągów będzie zachowany na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej.
Budowa nowego łącznika w przyszłości usprawni planowanie i ruch pociągów podczas dalszych etapów robót na stacji Warszawa Zachodnia.
Utrudnienia potrwają do 21 kwietnia.
W połowie marca media informowały o incydencie w rejonie dworca Warszawa Zachodnia, gdzie pociąg pasażerski został skierowany na nieprawidłowy tor. Problemy miały wynikać z wejścia życie nowego rozkładu jazdy, który przechodzi korekty. Senator Krzysztof Brejza opublikował odpowiedź PKP PLK ws. wjazdu pociągu na zły tor 17 marca w Warszawie. Jak wynika z pisma, które otrzymał senator, tym konkretnym przypadkiem zajmuje się komisja kolejowa. Spółka przyznała także, że w tym roku 14 razy pociągi/pojazdy kolejowe wyprawiono w kierunku niezgodnym z rozkładem jazdy [od początku roku do 20 marca], ale według PKP PLK sytuacje te nie stanowiły zagrożenia.