"Budowa tramwaju do Wilanowa wkracza w kolejny etap. Od 11 lutego plac budowy zaczyna się wydłużać - prace obejmą cały odcinek od ul. Puławskiej na Mokotowie przez ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej do ul. Branickiego na Wilanowie" - informuje w komunikacie Budimex, wykonawca inwestycji.
Jak przekazano, w sobotę 11 lutego została zamknięta jedna jezdnia ul. Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej. Wytyczanie ruchu po jednej jezdni ma zakończyć się w niedzielę 19 lutego.
Więcej treści znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl >>>
"Przez większość trwania prac budowlanych główne skrzyżowania będą drożne i przejezdne. Jednak w trakcie postępowania robót będą tymczasowo wyłączane mniejsze połączenia dróg - będzie to skrzyżowanie z ulicą van Beethovena i Sejmu Czteroletniego, a częściowo będzie utrudniony dostęp do ul. Truskawieckiej" - zapowiada Budimex.
"Tramwajarze przełożą ruch w obu kierunkach na ul. Jana III Sobieskiego na jezdnię zachodnią, na odcinku od skrzyżowania z ulicą van Beethovena do skrzyżowania z al. Witosa. Jadący do centrum będą przejeżdżali na drugą jezdnię przed skrzyżowaniem z Idzikowskiego. Ulica van Beethovena będzie kończyła się ślepo" - wyjaśnia z kolei ratusz.
W nocy z 15 na 16 lutego (ze środy na czwartek) ruch na zachodnią jezdnię ul. Jana III Sobieskiego zostanie przeniesiony na odcinku od skrzyżowania z al. Witosa do skrzyżowania z al. Wilanowską. W weekend 18-19 lutego zmiany będą wprowadzane w al. Rzeczypospolitej.
"Na odcinku od al. Wilanowskiej do ul. Klimczaka robotnicy przeniosą ruch w obu kierunkach na jezdnię zachodnią, zaś na odcinku od ul. Klimczaka do ul. Branickiego - na jezdnię wschodnią. Wdrożenie wszystkich zmian w ruchu uzależnione będzie od warunków atmosferycznych" - wskazuje ratusz.
Wykonawca wyjaśnia, że utrudnienia "wynikają z konieczności przebudowy wielu instalacji podziemnych, jak ciepłociąg, wodociągi, kanalizacja i instalacje elektryczne".
"W trakcie przebudowy będą realizowane m.in. prace związane z rozbiórką nawierzchni bitumicznych, odhumusowywaniem pasa rozdziału, frezowaniem oraz wprowadzony zostanie sprzęt ciężki, który zajmie się rozbiórkami elementów brukarskich. Potem nastąpi budowa torów, zasilania, nowych jezdni i przystanków tramwajowych" - czytamy w komunikacie.
Inwestycja ma zakończyć się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Przejazd z Wilanowa do stacji metra Centrum zajmie ok. 25-30 minut.
Nowa trasa o długości 7,5 km rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Puławskiej i Goworka. Przebudowa obejmie również istniejący odcinek trasy tramwajowej od ul. Rakowieckiej do Placu Unii Lubelskiej. Liczącą aż 22 metry różnicę poziomów w kierunku dolnego Mokotowa tramwaj pokona ul. Goworka i Spacerową. Następnie linia będzie przebiegać prosto, ulicami Belwederską i Sobieskiego, w kierunku Miasteczka Wilanów. Terminal końcowy przeznaczony dla dwukierunkowych tramwajów znajdzie się u zbiegu al. Rzeczypospolitej i Branickiego
- wskazywał w komunikacie w ubiegłym roku stołeczny ratusz.
Łączny koszt budowy trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą to 1,19 mld zł. Dofinansowanie unijne to 555 mln zł.