Warszawa z nowym znakiem promocyjnym. Zapytaliśmy ratusz o dokładne koszty

150 tys. zł - tyle kosztował Warszawę nowy system identyfikacji wizualnej zaprezentowany w tym tygodniu. Ratusz wyjaśnia, że na tę kwotę składa się nie tylko sam znak promocyjny, ale również m.in. nowy specjalny font, z którego będą korzystać wszystkie stołeczne urzędy.

W środę stołeczny ratusz poinformował o nowym systemie identyfikacji wizualnej Warszawy.

Nowym znakiem promocyjnym miasta jest uproszczony herb (zrezygnowano z tym samym z obowiązującego od 18 lat znaku z hasłem "Zakochaj się w Warszawie"). Odświeżone zostały również znaki dzielnic i jednostek organizacyjnych.

Więcej treści znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl >>>

Koszt tych zmian to 150 tys. zł brutto. Portal Metrowarszawa.gazeta.pl zapytał stołeczny ratusz, co dokładnie złożyło się na tę kwotę.

Jak przekazało nam biuro prasowe Urzędu Miasta, 121,77 tys. zł brutto trafiło do agencji Podpunkt, która odpowiadała za przygotowanie stworzenie nowego znaku, stworzenie zasad jego stosowania, konsultacje, przygotowanie nowej Księgi Identyfikacji Wizualnej.

28,29 tys. zł brutto trafiło natomiast do projektanta granicznego Mateusza Machalskiego, który stworzył rodzinę fontów (potocznie nazywany przez laików "czcionkami") o nazwie Engram Warsaw. Z fontów korzystać będą wszystkie stołeczne instytucje, będzie wykorzystywany też do materiałów informacyjno-promocyjnych.

Rodzina fontów Engram WarsawRodzina fontów Engram Warsaw UM Warszawa

Ratusz podkreśla, że przygotowanie poprzedniego systemu - ze znakiem "Zakochaj się w Warszawie" - kosztowało 18 lat temu 45 tys. zł więcej.

Zobacz wideo Jaka będzie przyszłość paktu senackiego?

Warszawa z nowym znakiem promocyjnym

Agencja Podpunkt została wybrana w trybie zapytania ofertowego. Ratusz wskazuje, że o wyborze decydowała cena oraz doświadczenie. Uczestnicy musieli też wykazać się m.in. zdobyciem co najmniej jednej nagrody w międzynarodowym konkursie graficznym.

Stołeczny Urząd Miasta wyjaśnia, że w ubiegłym roku została przygotowana diagnoza stanu marki Warszawa z której wynika, że dotychczasowa symbolika marki miasta (logo i slogan "Zakochaj się w Warszawie"), nie odpowiada "dynamicznemu wizerunkowi Warszawy".

"Prace nad księgą systemu identyfikacji wizualnej rozpoczęły się wiosną tego roku, dokładnie w maju. Umowa z agencją Podpunkt została podpisana w czerwcu 2022 r. Prace graficzne i koncepcyjne trwały do października. Po nich nastąpił etap wewnętrznych konsultacji i zgłaszania uwag przez biura, urzędy dzielnic oraz podległe im jednostki" - czytamy w przesłanym nam oświadczeniu.

Księgi identyfikacyjne ze znakiem oraz z oznaczeniami urzędowymi można znaleźć na stronie ratusza.

Więcej o: