Informacje publikuje portal warszawawpigulce.pl. Do zdarzenia doszło w pobliżu stacji Sucha Żyrardowska w sobotę w godzinach popołudniowych. Doszło tam do potrącenia mężczyzny, który prawdopodobnie przechodził przez tory. W zdarzeniu brał udział skład relacji Warszawa Wschodnia - Łódź.
Przyczyny tragedii nie są znane. Na miejscu pracują służby, które odtwarzają przebieg wydarzeń. W momencie pisania tego tekstu utrudnienia w ruchu pociągów nie występują. Lokalne media informują, że wydarzenie miało miejsce kilkaset metrów od przejścia dla pieszych.
Eksperci podkreślają, że tory kolejowe to niebezpieczne miejsce, dlatego można przekraczać je tylko w dozwolonych miejscach. Podczas przekraczania torów należy zawsze zachować ostrożność - nawet, gdy robimy to w miejscu dozwolonym, przy podniesionych zaporach.
Pociąg, o ile nie wydaje sygnału ostrzegawczego, z perspektywy pieszego wcale nie musi być głośny. Eksperci ostrzegają też, że zbliżający się skład trudno zauważyć - z uwagi na ukształtowanie terenu, występowanie drzew i krzewów.
Jak informuje Urząd Transportu Kolejowego w Polsce występują dwa rodzaje przejazdów. Przejazdy strzeżone - przejazdy kolejowe, na których ruch na drodze jest kierowany przez uprawnionych pracowników kolei. Wyposażone są one w rogatki (inaczej zapory drogowe, szlabany) zamykające całą lub część szerokości jezdni i chodnik, a dodatkowo w sygnalizację świetlną.
Przejazdy niestrzeżone to z kolei przejazdy pozbawione urządzeń służących do kierowania ruchem na drodze. Oznaczone są jedynie znakami drogowymi. Tego rodzaju przejazdy znajdują się w miejscach o niewielkim ruchu i dobrej widoczności, umożliwiającej stwierdzenie kierującemu pojazdem, czy zbliża się pociąg.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta.pl