Jak informuje warszawska GDDKiA, na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy rozpoczęły się testy i odbiory prac. "W trakcie odbiorów wykryliśmy nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów" - czytamy w komunikacie generalnej dyrekcji.
Chodzi konkretnie o odcinek pomiędzy zjazdem z trasy na ul. Branickiego a wjazdem do tunelu. Nieprawidłowości dotyczą "braku wymaganej mrozoodporności nawierzchni w badaniu z udziałem soli odladzających".
Jak informuje GDDKiA, wykonawcy polecono "pilne usunięcie" nawierzchni i ponowne jej ułożenie "w wymaganym standardzie".
Wykonane zostały dodatkowe badania potwierdzające niespełnienie wymagań. Wykonawca opracował program naprawczy dotyczący rozebrania fragmentu nawierzchni i przystąpił do prac przygotowawczych. Do 19 września zakończona zostanie rozbiórka, a ułożenie nowej wraz z odtworzeniem pozostałych elementów, zajmie około tygodnia
- czytamy w komunikacie. Jak podkreślono, koszty związane z naprawą pokryje wykonawca.
GDDKiA tłumaczy, że "sprawdzenie odporności na cykliczne oddziaływanie dodatniej i ujemnej temperatury w obecności soli przeciwoblodzeniowych stosowanych do zimowego utrzymania dróg jest jednym z podstawowych badań wykonywanych dla betonu nawierzchniowego". "Badanie takie pozwala ocenić, czy nawierzchnia zachowa wymaganą trwałość w niekorzystnych warunków na jakie będzie narażona w okresach zimowych. Szkodliwe działanie mrozu i środków odladzających powoduje degradację nawierzchni poprzez jej powierzchniowe złuszczanie – odspajanie zaczynu cementowego i kruszywa" - informuje urząd.
To już kolejny problem związany z nawierzchnią na POW. Niedawno informowaliśmy o konieczności zerwania warstwy ścieralnej asfaltu z mostu na S2.