Rondo Dmowskiego nie zniknie, ale znacznie zmieni wygl康. Przebudowa poch這nie ponad 11 mln z這tych

Firma Balzola wygra豉 przetarg na przebudow Ronda Dmowskiego w Warszawie. Jej zadaniem b璠zie wytyczenie przej軼ia dla pieszych wok馧 ronda, przebudowa przystank闚 tramwajowych, wyznaczenie przejazd闚 rowerowych oraz posadzenie kilku tysi璚y ro郵in. Inwestycja ta b璠zie kosztowa miasto ponad 11 milion闚 z這tych.

W kwietniu 2021 roku Zarz康 Dr鏬 Miejskich og這si przetarg na przebudow Ronda Romana Dmowskiego w centrum Warszawy. To cz窷 programu Nowe Centrum Warszawy, kt鏎ego celem jest stworzenie przyjaznego wszystkim miejsca.

Zobacz wideo Heroina warta po miliona na warszawskim lotnisku

Rondo Dmowskiego - rozstrzygni皻o przetarg.Inwestycja za 11milion闚

Zarz康 Dr鏬 Miejskich poinformowa, 瞠 najprawdopodobniej Warszawa nawi捫e wsp馧prac z firm Balzola Polska Sp. z o.o., kt鏎a w przetargu z這篡豉 najkorzystniejsz ofert, opiewaj帷 na 11 mln 42 tys. z brutto. Jak wskazuje, dzi瘯i temu miasto zaoszcz璠zi ponad 3 mln z, poniewa na realizacj inwestycji zarezerwowa這 14 mln 306 tys. z.

Mural Kory na BielanachBielany. Kolejny mural upami皻ni Kor. "Posadzimy 320 krzew闚 r騜"

- Wykonawca na przeprowadzenie prac b璠zie mia 6 miesi璚y od dnia podpisania umowy. To jako軼iowa zmiana, rondo Dmowskiego stanie si miejscem dost瘼nym. Osoby z niepe軟osprawno軼iami, seniorzy, opiekunowie z maluchami w w霩kach wygodnie i bezpiecznie przedostan si na drug stron jezdni, a pasa瞠rowie nie b璠 musieli schodzi do podziemi, by wydosta si z przystanku tramwajowego - m闚i Micha Olszewski, zast瘼ca prezydenta m.st. Warszawy.

B璠zie wi璚ej ro郵in, powstan te nowe przej軼ia dla pieszych

Prace nad Rondem Dmowskiego b璠 cz窷ci programu Nowe Centrum Warszawy, kt鏎ego celem jest stworzenie w centrum przestrzeni przyjaznej dla wszystkich. Tutaj, podobnie jak na Rondzie Czterdziestolatka, przestrze ma by bardziej estetyczna, ale przede wszystkim wykazywa wi瘯sz funkcjonalno嗆. Maj pojawi si tutaj nie tylko udogodnienia dla pieszych, ale i rowerzyst闚. Pojawi si r闚nie wi璚ej zieleni. ㄠczna powierzchnia przeznaczona pod nasadzenia to a 6,6 tys. m kw.

Wok馧 ronda wytyczone zostan r闚nie cztery przej軼ia dla pieszych z "azylami" mi璠zy jezdniami. Wszystkie przej軼ia dla pieszych poprowadz na przed逝穎ne i poszerzone przystanki tramwajowe, na kt鏎ych zmieszcz si dwa tramwaje jednocze郾ie. Pojawi si r闚nie 豉godne rampy, kt鏎e maj u豉twi pasa瞠rom wej軼ie na peron. "Sygnalizacja 鈍ietlna na zebrach b璠zie pod陰czona do Zintegrowanego Systemu Zarz康zania Ruchem, a czas "zielonego" b璠zie na tyle d逝gi, aby piesi mogli przej嗆 przez obydwie jezdnie bez zatrzymywania si. Co wa積e, nowe sygnalizacje nie wp造n na czas przejazdu tramwaj闚, bo utrzymamy dla nich priorytet" - pisze Zarz康 Dr鏬 Miejskich.

Istniej帷e przej軼ie podziemne nie zniknie, bo mieszcz si w nim liczne sklepy i punkty us逝gowe (prowadzi te do wej軼ia do stacji Metro Centrum). 

Szykuj si te istotne zmiany dla rowerzyst闚. Nowe przejazdy rowerowe po陰cz oddzielone odcinki trasy rowerowej wzd逝 ul. Marsza趾owskiej. Z kolei przebudowa skrzy穎wania Marsza趾owskiej z Nowogrodzk sprawi, 瞠 Nowogrodzka stanie si dla rowerzyst闚 wygodn alternatyw dla Alej Jerozolimskich.

Zdj璚ie ilustracyjne.Kilkugodzinna awaria systemu komputerowego na Lotnisku Chopina

Zadania chcia造 si podj望 inne firmy: Adrog, AWE, Planeta, Rokom, Strabag Polska, Mabau i jako konsorcjum sp馧ki Altor oraz Delta. Ostatecznie zosta豉 wybrana ta, kt鏎a w zesz造m roku bardzo sprawnie przebudowa豉 al. Jana Paw豉 II wraz z rondem Czterdziestolatka - poinformowa ZDM.

O przebudowie Ronda Dmowskiego spekulowano od kilku lat - ju w 2015 roku "Wyborcza Warszawa" opisywa豉, 瞠 wed逝g planu ratusza zak豉daj帷ego zagospodarowanie rejonu tzw. 圭iany Wschodniej mia這by ono cz窷ciowo "znikn望" i zamieni si w zwyk貫 skrzy穎wanie. Urbani軼i i eksperci od zagospodarowania przestrzeni wskazywali, 瞠 ogromne rondo (ma 鈔ednic ponad 80 metr闚) w samym centrum miasta sprawia, 瞠 okalaj帷a je przestrze jest kompletnie niewykorzystywana. Ostatecznie rondo cz窷ciowo zachowa sw鎩 wygl康, ale w nowym planie "zmieszcz si" w豉郾ie nowe przej軼ia dla pieszych i trasy rowerowe a tak瞠 doj軼ia do przystank闚.

Wi璚ej o: