Do tragicznego w skutkach wypadku doszło w październiku 2019 roku. Na jednym z przejść dla pieszych na ul. Sokratesa znaleźli się rodzice z dzieckiem w wózku. W pewnym momencie rozpędzony kierowca śmiertelnie potrącił ojca. Matka z dzieckiem nie odnieśli żadnych obrażeń. Do wypadku doszło na przejściu z azylem. Po tym zdarzeniu prezydent Rafał Trzaskowski zapowiedział, że ul. Sokratesa przejdzie gruntowną modernizację.
Urząd m.st. Warszawy poinformował w piątek, że projekt zmian na bielańskiej ulicy przeszedł już wszystkie procedury związane z zatwierdzeniem nowej organizacji ruchu. Jeszcze w tym roku ulica ma zyskać nową infrastrukturę. - Ulica Sokratesa na Bielanach przejdzie zdecydowaną przemianę. Będzie bezpieczna i wygodna - podkreśłił Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Olszewski dodał, że Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje się już do zlecenia prac, które mają potrwać pięć miesięcy. Przez większą część ulicy samochody będą korzystały z jednego pasa ruchu w każdą stronę. Jezdnia poszerzy się tylko na skrzyżowaniach z ul. Kasprowicza i Wólczyńską. Na wysokości ul. Kaliszówka i ul. Petofiego skrzyżowania zostaną zamienione na ronda, a na kilku odcinkach ulicy pojawi się również pas dzielący między jezdniami.
- Dziś kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy, co skłania niektórych do wyprzedzania na przejściach dla pieszych i przekraczania dozwolonej prędkości. Zmienimy to m.in. poprzez "esowanie", czyli wyznaczenie miejsc do parkowania raz po jednej, raz po drugiej stronie - powiedział Tamás Dombi, dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym.
Władze Warszawy poinformowały, że wszystkie przejścia dla pieszych na ul. Sokratesa zostaną skrócone i zabezpieczone azylem, czyli wysepkami na środku jezdni. Na ulicy pojawi się również więcej zieleni. Do istniejących szpalerów drzew dołączą pasy niskiej zieleni i ogrody deszczowe. Na ul. Sokratesa zostanie również całkowicie wymienione oświetlenie.
"Powstanie też nowe przejście na wysokości budynku nr 13. Mieszkańcy zyskają szerszy chodnik po północno-zachodniej stronie, gdzie koncentrują się wszystkie sklepy i punkty usługowe. Dziś chodzi się tam wąskim chodnikiem obok którego, bez żadnej separacji, przebiega równie wąska droga rowerowa. Po zmianach chodnik zostanie dwukrotnie poszerzony, a droga rowerowa powstanie bliżej jezdni i będzie oddzielona od pieszych pasem zieleni. Po stronie południowo-wschodniej, gdzie jest szeroki i mniej uczęszczany chodnik, zaplanowano ciąg pieszo-rowerowy" - przekazał warszawski ratusz.