Trasa S8. Powstaną dwa systemy odcinkowych pomiarów prędkości

Na warszawskiej trasie S8 powstaną dwa systemy odcinkowych pomiarów prędkości. Mają nakłonić kierowców do ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanego odcinka, co w konsekwencji ma podnieść poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje, że podpisano już umowę na dostawę i montaż urządzeń. Koszt całej inwestycji to około 4 miliony złotych, a urządzenia będą gotowe do wykonywania pomiarów do końca października br.

Zobacz wideo Tak powinien wyglądać korytarz życia. Policja chwali kierowców na S8

Trasa S8. Gdzie zostaną umieszczone urządzenia mierzące prędkość?

Miejsca dla urządzeń wytypowano po rozmowach z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a decyzje poprzedziły analizy bezpieczeństwa ruchu i wizje lokalne.

Wrocław. Karambol na drodze ekspresowej S8. Z cysterny wylał się bioolejWrocław. Karambol na S8. Interweniował śmigłowiec LPR

Ze względu na skalę oraz skutki zdarzeń drogowych, do których dochodzi na trasie S8, konieczne jest objęcie drogi stałymi kontrolami prędkości

- napisano na stronie internetowej GITD.

Urządzenia do odcinkowych pomiarów prędkości będą zainstalowane w dwóch miejscach: pomiędzy węzłem Łabiszyńska a węzłem Piłsudskiego (Marki) oraz węzłem Konotopa a węzłem Bemowo (ul. Lazurowa). Pomiary będą prowadzone w obu kierunkach na wszystkich nitkach głównego ciągu trasy S8

Monitorowanie prędkości na trasie S8. System ma zwiększyć bezpieczeństwo

Urządzenia, które zostaną zamontowane w Warszawie to w praktyce system kamer, który będzie automatycznie określał czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka, a także przyporządkuje do przekraczającego prędkość pojazdu datę i czas pomiaru, długość odcinka i maksymalną dozwoloną prędkość. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu, którym jechał dany samochód.

PolicjaTragiczny wypadek na S8. Element bariery energochłonnej zabił kobietę

Kamery będą wykonywać zdjęcia wysokiej jakości również w nocy, a następne przesyłać je do systemu centralnego CANARD. 

Dzięki współpracy z zarządcą drogi - GDDKiA w Warszawie, do montażu urządzeń zostanie wykorzystana już funkcjonująca infrastruktura drogowa. Zarządca drogi zapewni także przyłącza energetyczne, do których zostaną podłączone urządzenia

- informuje GITD.