Linia M3 połączy Pragę-Południe z centrum i stworzy dwa połączenia obu brzegów Warszawy. Do 2028 roku powstanie pierwszych sześć stacji M3 i będzie to kosztowało 41 mln złotych. Szacuje się, że z pierwszego odcinka tej linii będzie w ciągu doby korzystać ponad 315 tys. pasażerów.
Ratusz Stołeczny poinformował w poniedziałek, że Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski podjął decyzję o budowie trzeciej linii metra. Na najbliższej sesji Rady Warszawy radni mają zdecydować o przesunięciu pieniędzy na pierwszy etap prac.
To moment, na który warszawianki i warszawiacy czekali. Na dobre rozpoczynamy kolejną wielką inwestycję w stolicy – budowę III linii metra! Dzięki temu już za kilka lat dogodnie połączy ona Pragę-Południe z centrum, a docelowo stworzy 2 nowe połączenia obu brzegów
- napisał na Twitterze Rafał Trzaskowski. Ratusz przyznał na stronie internetowej, że nowa linia metra powstanie mimo problemów budżetowych Warszawy.
Budowa metra to kolejna część projektu "Nowe Otwarcie", którego celem jest pokazanie wizji prezydentury Rafała Trzaskowskiego. Wcześniej, w ramach tego projektu, zapowiedziano budowę pieszo-rowerowego mostu przez Wisłę, rozpoczęcie przebudowy tzw. Placu Pięciu Rogów, ogłoszenie konkursu na plan architektoniczny ulicy Chmielnej i rozpisanie przetargu na przebudowę i zwężenie ulicy Marszałkowskiej.
Warszawa to miasto równowagi i harmonii. To tu spotyka się historia z nowoczesnością. Pod dachem Warszawy mieszkają przyjezdni i rdzenni warszawiacy, tu w końcu manifestują swoje poglądy i idee ludzie z całkowicie innych światów. Właśnie dlatego tak istotne jest, żebyśmy zawsze pamiętali również o tym, że Warszawa składa się z dwóch brzegów i budowali jak najwięcej mostów i połączeń, które będą ją zszywać i scalać
- mówił Trzaskowski.
M3 powstanie z myślą o 180 tysiącach mieszkańców Pragi-Południe. Nowa linia będzie poprowadzona ze stacji Stadion Narodowy na Dworzec Wschodni, Mińską, Rondo Wiatraczna, Ostrobramską, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i stację Gocław. Powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce. Stacja Stadion Narodowy stanie się kluczowym węzłem komunikacyjnym prawobrzeżnej Warszawy, umożliwiającym przesiadkę do pociągów na dworcu PKP, linii autobusowych i tramwajów - informuje www.um.warszawa.pl.