Wracają rowery Veturilo, ale są pewne zmiany. Użytkownicy muszą zdecydować, co zrobić z pieniędzmi

Tradycyjnie 1 marca w Warszawie wracają rowery Veturilo. Przez to, że miastu nie udało się wyłonić nowego operatora, system ma działać w trybie "pomostowym". W związku z tym użytkownicy muszą zdecydować, co zrobić z pieniędzmi, które są na ich kontach.

Nextbike Polska będzie operatorem Veturilo tylko w tym sezonie, jako zastępstwo do czasu wyłonienia docelowej firmy. Miasto chciało, by systemem rowerowym zarządzała od tego roku już inna firma, ale do przetargu stanął tylko jeden podmiot. I zaproponował zbyt wysoką cenę.

Zobacz wideo Sterczewski o polityce rowerowej: Warszawa lekko przesypia moment

Od 1 marca wraca Veturilo. Trzeba podjąć decyzję ws. konta

Wobec tego, jak tłumaczył Zarząd Dróg Miejskich, zdecydowano się na system pomostowy. To oznacza pewne zmiany. W pierwszej połowie lutego użytkownicy Veturilo dostali informacje o wypowiedzeniu umowy. Co wobec tego stanie się z pieniędzmi, którymi konta już są zasilone? Firma podaje trzy możliwości. Pierwsza opcja jest przeznaczona specjalnie dla Warszawskiego Roweru Publicznego. " Umowa zawierana jest bezpośrednio z m.st. Warszawa. Wszystkie środki znajdujące się na obecnym koncie zostaną w całości przeniesione na nowe konto" - czytamy w instrukcji firmy Nextbike. 

W drugiej opcji można przenieść pieniądze do "globalnego konta Nextbike, które jest kompatybilne ze wszystkimi 39 systemami Nextbike w Polsce, w tym Veturilo". Firma informuje, że w ramach jednolitego systemu można korzystać z rowerów w ponad 200 miastach w 25 krajach. Korzystanie z rowerów w tym wariancie pozostaje bez zmian. 

Trzecia opcja to po prostu zamknięcie konta i zwrot pieniędzy. "Aby to zrobić należy kliknąć na stronie w opcję „Zwrot środków” i wypełnić formularz - my rozliczymy konto. Zwrot nie dotyczy środków bonusowych, np. za akcję Zgłoś Rower" - czytamy. 

Liczba rowerów i stacji na poziomie z 2016 roku

To nie jedyne zmiany, dotyczące rowerów miejskich, które czekają nas w marcu. W związku z systemem pomostowym i epidemią, która nie pozwoliła przeprowadzić planowanej rozbudowy systemu, w Warszawie będzie mniej stacji i mniej rowerów. "W ramach nowej jednorocznej umowy z operatorem liczba rowerów i stacji finansowanych przez Warszawę wróci do poziomu z 2016 roku" - informuje ZDM. Jak czytamy w komunikacie, "z budżetu miasta zostanie sfinansowanych 300 stacji rowerów miejskich". "Oprócz tego, tak jak dotychczas, dostępne będą osobne stacje zawierające rowery ze wspomaganiem elektrycznym (10 stacji) i dziecięce (6 stacji). Łącznie do dyspozycji będzie dokładnie 4560 rowerów" - podaje Zarząd Dróg Miejskich. Pierwotnie zakładano, że w tym roku będzie 500 stacji i 6,5 tys. rowerów. Szczegółowe informacje na temat nowego rozmieszczenia stacji rowerowych można przeczytać pod tym linkiem.