Rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska w rozmowie z TVN Warszawa powiedziała, że "powtórny przetarg był efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą inwestycji". Pierwsza umowa z firmą Rubau została podpisana w sierpniu 2017 roku. W maju 2019 roku, ze względu na "brak mobilizacji po stronie wykonawcy" umowa została zerwana.
Jesienią 2022 roku ma zakończyć się budowa sześciokilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko (Południowa Obwodnica Warszawy) do węzła Lesznowola (powiat piaseczyński). Fragment S7 będzie miał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach budowy powstaną m.in. kładka pieszo-rowerowa czy urządzenia ochrony środowiska.
GDDKiA podpisała umowę z firmą Polaqua. Ta na realizację odcinka ma 26 miesięcy. Wartość inwestycji to 457,3 miliony złotych.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania oraz uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. (...) Po wybudowaniu trasy pozostaje uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie nowej drogi do ruchu
- powiedziała w rozmowie z TVN24 Małgorzata Tarnowska.