Bielany. Jest plan przebudowy ulicy Sokratesa. W październiku doszło tam do tragicznego potrącenia

Zarząd Dróg Miejskich zaprezentował plan przebudowy ulicy Sokratesa na Bielanach, na której w październiku zeszłego roku doszło do tragicznego wypadku. 33-letni pieszy został tam śmiertelnie potrącony przez rozpędzone bmw, które wjechalo z impetem na oznakowane przejście. Wcześniej mieszkańcy okolicy alarmowali, że na ulicy może dojść do tragedii.

Zarząd Dróg Miejskich zaprezentował projekt przebudowy ulicy Sokratesa na warszawskich Bielanach. Zmiany mają prowadzić do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego po tragicznym wypadku, do którego doszło tam 20 października zeszłego roku. 33-letni mężczyzna został wówczas śmiertelnie potrącony przez samochód osobowy, którego kierowca pędził z prędkością około 130 kilometrów na godzinę. Przed uderzeniem 33-latek zdołał odepchnąć żonę i wózek z 3-letnim dzieckiem, ratując im w ten sposób życie. 

Ulica Sokratesa do przebudowy. Jest projekt zmian

Projekt Zarządu Dróg Miejskich zakłada, że na ulicy Sokratesa powstałoby po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Poszerzone zostałyby także azyle dla pieszych, czyli "wyspy" poprawiające bezpieczeństwo, które są montowane przy przejściu.

Będziemy starali się poszerzyć azyle, wyznaczyć miejsca postojowe oraz przystanki autobusowe, ale najważniejsza kwestia to zmiana geometrii jezdni. Będzie po jednym pasie w każdym kierunku

- powiedziała Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich, cytowana przez RDC.pl. Jak dodała, zgodnie z wnioskami mieszkańców z północnej na południową stronę ulicy Sokratesa zostanie przeniesiona ścieżka rowerowa

Projekt zmian trafi do Biura Polityki Mobilności i Transportu  - dopiero po zatwierdzeniu przez stołeczny ratusz będzie mógł wejść w życie. Bielańscy radni zapowiadają, że będą jeszcze zgłaszać drobne poprawki do planu przebudowy - chcą, żeby uwzględniono w nim także lewoskręt w ulice podporządkowane. ZDM podkreśla,  że ta kwestia jest dopiero na etapie tworzenia i wskazuje, że priorytetem dla urzędników jest bezpieczeństwo. Przebudowa ulicy ruszy najprawdopodobniej jeszcze przed końcem roku.

Tragiczne potrącenie na Sokratesa. ZDM odrzucał petycje mieszkańców

Po tragicznym potrąceniu wyszło na jaw, że mieszkańcy okolicy od dawna wnioskowali o lepsze zabezpieczenie ulicy Sokratesa. Jej przykład - jako wyjątkowo niebezpiecznego odcinka - znalazł się nawet w podręcznikach wydawanych przez Ministerstwo Infrastruktury. "Długi odcinek prosty zachęca do rozwijania dużych prędkości pojazdów. Występuje bardzo wysokie ryzyko potrącenia pieszego na przejściu" - wskazywano. Mieszkańcy pisali petycje do Zarządu Dróg Miejskich z prośbami o przebudowę ulicy, były one jednak odrzucane.

Dzień po wypadku ZDM w Warszawie wydał oświadczenie, w którym napisał, że przejścia dla pieszych na tej drodze "zostały bardzo nisko ocenione w audycie bezpieczeństwa ruchu drogowego". ZDM podkreślił jednocześnie, że zastosowanie środków uspokojenia ruchu lub sygnalizacji świetlnej na ul. Sokratesa wymaga "kompleksowego podejścia", bo poprawa sytuacji tylko na jednym z kilku przejść może pogorszyć bezpieczeństwo na pozostałych. "Mimo trudnej sytuacji finansowej miasta, chcemy wydzielić w budżecie ZDM osobne, dodatkowe środki z przeznaczeniem na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego" - wskazywali urzędnicy

>>> Śmierć czyha na pasach. Polskie przejścia dla pieszych są bardzo niebezpieczne:

Zobacz wideo

.

Więcej o:
Komentarze (65)
Bielany. Jest plan przebudowy ulicy Sokratesa. W październiku doszło tam do tragicznego potrącenia
Zaloguj się
  • mppmpp

    Oceniono 22 razy 16

    A co zrobiono przed wypadkiem? Ktoś za to odpowiada? Może, choć nie dostanie premii za ociężałość umysłowo - decyzyjną.
    Ps. Szkoda tego potrąconego człowieka. Szkoda, mógł żyć.

  • ztomek

    Oceniono 27 razy 13

    Wreszcie prawdziwa zmiana, a nie pudrowanie gówna !!
    Czekaliśmy na to tyle lat !!

  • dante_waw

    Oceniono 24 razy 10

    Przestancie drazyc temat... Krystianowi jest strasznie przykro... boi sie ze targnie sie na swoje zycie

  • dani-y-al

    Oceniono 4 razy 4

    Przede wszystkim, trzeba respektować przepisy. Zero tolerancji, ograniczenie 50 km/h nie oznacza 70 czy 80. Tylko maksymalnie 50. I odpowiednio Norweskie kary. Daję sąsiadki prawą nerkę wyciąć, że od razu po wprowadzeniu przepisów Polacy by jeździli po Norwesku.

  • raknawspak

    Oceniono 25 razy 3

    Proponuje zwęzić każdą ulice w mieście do 1 pasa w każdym kierunku

  • acototak

    Oceniono 1 raz -1

    Wystarczyłoby postawić sygnalizację świetlną przy przejściach dla pieszych.

  • siwywaldi

    Oceniono 45 razy -1

    Ile przejść można by było porządnie doświetlić, za te ZMARNOWANE pieniądze? Albo ile wykonać sygnalizacji świetlnych na przejściach?
    A tak mieszkańcy Bielan dostaną korki i totalne zatkanie ulicy w godzinach szczytu.
    Poza nimi, NIC się nie zmieni, bo dalej będzie można przez to przejście zapierd... 200 km/h...

  • maxwywar2

    Oceniono 35 razy -1

    To nic nie zmieni dopoki nie przebuduje sie mózgów polskiego buractwa drogowego. A to albo batem po pysku albo sromotnie po kieszeni - a jak nie działa to do pierdla.

  • jerzytop

    Oceniono 43 razy -1

    Gdy szaleńcy jezdzą po mieście 130 -160 czy nawet 200 km/h to żadna przebudowa ulicy nie pomoże . Na pewno wie coś na ten temat syn pana Z od reklamowania samochodów toyoty

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX