Zarząd Transportu Miejskiego podsumował rok 2019 podczas wtorkowej konferencji prasowej. Z przedstawionych danych wynika m.in., że w ubiegłym roku sprzedano o 1,2 mln więcej biletów niż w 2018 roku, a wpływy ZTM-u z ich sprzedaży wzrosły o 33,8 miliona złotych względem poprzednich 12 miesięcy. Mimo tych deklaracji padły pytania o szukanie oszczędności. Nie bez powodu - od lutego wzrosną ceny za przejazdy Warszawską Koleją Dojazdową, wcześniej o wzroście cen biletów poinformowały z kolei Koleje Mazowieckie.
>>> Godziny szczytu, Białołęka - "Mordor". Lepiej rowerem, autem czy komunikacją? Sprawdziliśmy
- Miasto Stołeczne Warszawa w tej chwili nie planuje podwyższania cen biletów dla taboru i usług realizowanych w ramach warszawskiego transportu. Nie pracujemy nad tym - poinformowała wicedyrektor ZTM-u Katarzyna Strzegowska, zastrzegając jednocześnie, że trudno mówić o "jasnych deklaracjach".
Strzegowska powiedziała, że ZTM jest jednostką wykonawczą. O podwyżce cen biletów decydują z kolei warszawscy radni. Wyjaśniła także, skąd wziął się wzrost cen za przejazdy Szybką Koleją Miejską i Warszawską Koleją Dojazdową
- SKM to jest spółka miejska, która realizuje przewozy w ramach umowy z ZTM w ramach taryfy obowiązującej w Warszawie. Umowa o współpracy jest podpisana między ZTM a Kolejami Mazowieckimi i ZTM a WKD - przypomniała.
Katarzyna Strzegowska powiedziała, że umowa o współpracy podpisywana jest na rok, ale w czasie 12 miesięcy jej trwania może być negocjowana zarówno w dół, jak i w górę. Tak dzieje się m.in. wtedy, gdy obserwuje się zwiększony przewozów danej grupy pasażerów z Warszawską Kartą Miejską.
Dyrektor ZTM Wiesław Witek odniósł się do sprawy cięcia niedzielnych kursów. Wyjaśnił, że ZTM analizuje to, co dzieje się na warszawskich ulicach m.in. w kontekście rosnącej liczby niedziel niehandlowych. ZTM zaproponował skrócenie i likwidację niektórych linii.
- Chodzi o likwidację 13. linii. W większości innych bardziej chodziło o ich skrócenie na określonych odcinkach, tam, gdzie obsługa była dedykowana pod kątem punktów handlowych, a także obniżenia ich częstotliwości - powiedział Wiesław Witek.