Radna Koalicji Obywatelskiej Renata Niewitecka zwróciła się do prezydenta Rafała Trzaskowskiego z interpelacją, w której zapytała, jaką kwotę przeznaczono w 2018 roku na wszelkiego rodzaju gadżety i materiały promujące Warszawę. Chciała również wiedzieć, jakie są zasady ich dystrybucji. Na interpelację odpowiedziała zastępczyni Trzaskowskiego, Renata Kaznowska.
Jak wyjaśniła wiceprezydent stolicy, w 2018 roku wyprodukowano łącznie 316 tysięcy gadżetów i materiałów promujących Warszawę. Wydano na nie ponad 1,6 miliona złotych (dokładna kwota to 1 623 264, 45 zł). Do odpowiedzi na interpelację załączono także spis wszystkich materiałów promocyjnych - czytamy w nim, że łącznie z budżetu miasta wydano pieniądze na 35 różnych rodzajów gadżetów.
Jakie gadżety promowały Warszawę? Są wśród nich m.in. kokardy narodowe (tych zakupiono najwięcej - aż 100 tysięcy sztuk), body dla noworodków urodzonych w Warszawie z napisem "Jestem z Ciebie dumna" (34 tysiące sztuk), plecaki, koszulki i torby materiałowe a także skarpety (2 tysiące 600 sztuk). Wśród gadżetów promocyjny znalazł się także ekosprzęt: butelki i długopisy, a także filiżanki, kubki termiczne, latarki, notesy, ołówki, USB i puzzle. Nie zabrakło także słodyczy - z budżetu miasta kupiono pierniki promocyjne (50 tysięcy sztuk), puszki z cukierkami oraz krówki (94 kilogramy).
Kaznowska dodała, że zgodnie z regulaminem gadżety były wydawane na podstawie pisemnych wniosków i przyznawano je "wyłącznie organizatorom projektów mających szczególne znaczenie dla reprezentacji i promocji m. st. Warszawy". Nie otrzymywały ich osoby prywatne, podmioty komercyjne ani urzędy dzielnic. Nie mogły być także wykorzystywane na loteriach ani aukcjach charytatywnych bez zgody ratusza.
Pełną listę gadżetów promujących Warszawę w 2018 roku można zobaczyć poniżej.
Odpowiedź na interpelację radnej ws. gadżetów promujących miasto fot. Biuletyn Informacji Publicznej