Pociągi do Poznania wracają na starą trasę. Ale pojedziemy nimi prawie godzinę dłużej

Pociągi z Poznania do Warszawy wracają na starą trasę i ponownie pojadą przez Konin i Koło. Wcześniej przez dwa lata na trasie trwał remont torów, a pociągi były kierowane na objazdy. Tych pasażerów, którzy spodziewali się, że teraz do celu dojadą szybciej, czeka jednak niespodzianka - czas przejazdu się wydłużył się o prawie godzinę. PKP obiecuje, że docelowo ma się to zmienić.
Zobacz wideo

Spółka PKP poinformowała, że od niedzieli 9 czerwca pociągi z Warszawy do Poznania wracają na starą trasę. Prace remontowe na tym odcinku trwały od 2017 roku. Pociągi jadące do Poznania były w tym czasie kierowane na objazd przez Gniezno i Inowrocław Rąbinek. Teraz ponownie pojadą przez przez Konin i Koło. 

Pociągi pojadą nowymi torami na odcinku ok. 180 km, wykorzystana będzie nowa sieć trakcyjna, sprawne i bezpieczne podróże zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania

- opisuje PKP.

PKP wznawia połączenie Warszawa-Poznań. Ale na razie pojedziemy dłużej

Choć z połączenia będzie można korzystać już w najbliższych dniach, modernizacja trasy nadal trwa. Z tego powodu przejazd pociągiem między Warszawą a Poznaniem w najszybszym wariancie zajmie 3 godziny i 10 minut.To aż o kilkadziesiąt minut więcej, niż dwa lata temu, zanim remont się zaczął. Jeszcze dłużej zajmą przejazdy innymi pociągami na tej trasie - składowi TLK pokonanie odcinka Warszawa-Poznań zajmie ponad 4 godziny.

Niektórzy pasażerowie mogą być zaskoczeni wydłużonym czasem przejazdów, ale PKP zapewnia, że będzie się on systematycznie skracał. Docelowo dojazd z Wielkopolski na Mazowsze ma zająć 2 godziny 20 minut przy prędkości 160 km/h. Przed remontem przejazd na tej trasie był o 8 minut dłuższy. Jeśli nie będzie opóźnień, to pociągi pojadą z docelową prędkością pod koniec 2020 roku - wtedy planowany jest koniec remontu.

Prace remontowe na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań są współfinansowane przez Unię Europejską. Do końca inwestycji wykonawcy zmodernizują kolejne perony, m.in. w Kutnie i Łowiczu, a na stacjach powstaną podziemne przejścia dla pieszych.