"To najważniejszy, najdłuższy i najbardziej uciążliwy etap tej wielkiej inwestycji" - pisał o zamknięciu ul. Kondratowicza przed tygodniem lokalny serwis targowek.info. Teraz widać efekty utrudnień. Przede wszystkim dotykają one mieszkańców Targówka. Jednak nie tylko - część ruchu skierowała się na przebiegającą w pobliżu trasę S8 i powstające tam w godzinach szczytu korki są jeszcze większe.
- Trzy lata trwać będzie ten korek - mówił na antenie TVN24 Lech Marcinczak z TVN Warszawa. Jak stwierdził, kierowcy są przyzwyczajeni do dużego ruchu w tym miejscu. Jednak zwrócił uwagę, że teraz korek zaczyna się znacznie wcześniej. - Zaczyna się na wysokości ul. Głębockiej już około godziny 6:15 - stwierdził.
Schemat budowy II linii metra - odcinek wschodni Fot. um.warszawa.pl
Jak relacjonował reporter, w poniedziałek poranny korek ciągnął się przed ok. sześć kilometrów, aż do Wisłostrady. Jak stwierdził, taka sytuacja utrzyma się przez najbliższe lata. A to dlatego, że przyczynia się do niej budowa II linii metra. W związku z budową stacji Stacja C21 „Bródno”, zamknięta jest ulica Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Bazyliańską i Rembielińską (a także fragmenty tych ulic) a skrzyżowaniem z Łabiszyńską. - Cały ruch przeniósł się na S8, co widać - ocenił. Prace są zaplanowane na najbliższe 2-3 lata.
Ograniczenie ruchu w rejonie ulicy Kondratowicza Fot. um.warszawa.pl
Jak pisuje urząd miasta, Stacja C21 „Bródno” będzie zlokalizowana wzdłuż ul. L. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Bazyliańską i Rembielińską a skrzyżowaniem z Łabiszyńską. Zamknięte zostały fragmenty ulicy i skrzyżowanie, chodniki i droga dla rowerów po południowej stronie ulic Bazyliańskiej i L. Kondratowicza. "Piesi i rowerzyści są kierowani na tymczasowe, specjalnie zabezpieczone, przejście i drogę rowerową przez plac budowy po fragmencie południowej jezdni" - czytamy na stronie UM.
Także w rejonie tej ulicy powstanie stacja C20 „Kondratowicza”. Będzie zlokalizowana wzdłuż ul. L. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Malborską i 20 Dywizji Piechoty WP a skrzyżowaniem z ul. św. Wincentego.
Zmiany dotyczą także komunikacji miejskiej: Autobusy linii: 104, 112, 118, 240 i N64 jeżdżą ul. Toruńską do Łabiszyńskiej. Autobusy 112 i 240 dalej jadą ulicami Łojewską, Chodecką i Matki Teresy z Kalkuty do św. Wincentego. Dla autobusów linii: 126, 145, 156 i N02 objazdy wytyczone zostały ulicami: Bartniczą, Wyszogrodzką, Chodecką i Matki Teresy z Kalkuty do św. Wincentego.
Szczegółowe informacje można znaleźć na grafikach urzędu miasta:
Zmiany w komunikacji miejskiej w związku z budową metra na Bródnie Fot. um.warszawa.pl/
Zmiany w komunikacji miejskiej w związku z budową metra na Bródnie Fot. um.warszawa.pl/