Budowa kolejnych stacji II linii metra w Warszawie trwa. Po ostatniej sesji rady miasta znamy już wszystkie sześć nazw powstających stacji.
Podczas III sesji Rady m.st. Warszawy radni przyjęli uchwałę, dzięki której techniczna nazwa stacji (C17), budowanej u zbiegu ulic Pratulińskiej i Ossowskiego, została zastąpiona oficjalną - Targówek Mieszkaniowy. Za projektem głosowało 49 radny, czterech było przeciw.
Z wnioskiem o zmianę nazwy potocznie określanej "Targówek" wystąpiła grupa miejskich radnych związanych z tą dzielnicą. Ich zdaniem wymagała ona doprecyzowania, gdyż metro na terenie Targówka będzie zatrzymywało się aż na pięciu podziemnych przystankach. Pozytywną opinię w sprawie nazwy Targówek Mieszkaniowy wydała także Rada Dzielnicy Targówek. "Targówek Mieszkaniowy" był ostatnią budowaną stacją, która nie miała jeszcze oficjalnej nazwy.
Wcześniej radni "nazwali" pozostałe pięć stacji. Za Rondem Daszyńskiego budowane są stacje: Płocka (na ul.Płockiej, w pobliżu skrzyżowania z ul.Wolską), Młynów (na ul. Górczewskiej pomiędzy ul. Sokołowską i Syreny) i Księcia Janusza (przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Księcia Janusza). Za stacją Dworzec Wileński powstają kolejno: Szwedzka (w pobliżu skrzyżowania ul. Strzeleckiej i Szwedzkiej) i Trocka (w sąsiedztwie ul. Trockiej).
W stolicy budowanych jest obecnie 15 kilometrów tuneli metra i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace prowadzone na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,12 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem.
W najbliższym czasie powstanie koncepcja połączenia projektowanej stacji Karolin (M2) ze stacją kolejową Ursus Północny. W 2019 roku rozpoczną się także prace nad budową III linii metra w stolicy.