Podczas II sesji Rady m.st. Warszawy, radni podjęli uchwały, które nadają już oficjalne nazwy pięciu nowym stacjom metra. Chodzi o trzy podziemne przystanki na odcinku zachodnim i dwa na odcinku wschodnim.
Wcześniej mówiło się tylko o roboczych nazwach. Teraz wiadomo już na jakich stacjach będzie zatrzymywała się II linia metra. Za Rondem Daszyńskiego budowane są stacje: Płocka (na ul.Płockiej, w pobliżu skrzyżowania z ul.Wolską), Młynów (na ul. Górczewskiej pomiędzy ul. Sokołowską i Syreny) i Księcia Janusza (przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Księcia Janusza). Za stacją Dworzec Wileński powstają kolejno: Szwedzka (w pobliżu skrzyżowania ul. Strzeleckiej i Szwedzkiej) i Trocka (w sąsiedztwie ul. Trockiej).
Warto zaznaczyć, że w Warszawie obecnie budowanych jest sześć, nie pięć, nowych stacji metra. Szósta z nich nie ma jeszcze oficjalnej nazwy. Chodzi o stację między Szwedzką a Trocką, o której roboczo mówiło się na razie "Targówek". W czasie sesji warszawscy radni przegłosowali poprawkę, która zmieniła nazwę na "Targówek Mieszkaniowy". Teraz projekt ustawy z poprawką musi przejść procedury, na mocy których nazwa robocza zmieni się w oficjalną.
W stolicy budowanych jest obecnie 15 kilometrów tuneli metra i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace prowadzone na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,12 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem.
W najbliższym czasie powstanie koncepcja połączenia projektowanej stacji Karolin (M2) ze stacją kolejową Ursus Północny. W 2019 roku rozpoczną się także prace nad budową III linii metra w stolicy.