Jak informuje Metro Warszawskie, ostatni etap drążenia przebiegał bez zakłóceń. W sumie, w ślad za Marią ułożono 3315 pierścieni, które tworzą obudowę tunelu. Każdy z nich waży 20 ton.
- Maria drążyła średnio 18 metrów na dobę. Jej rekord dobowy to 36 metrów – precyzuje Paweł Siedlecki z biura prasowego warszawskiego metra. Jak dodaje, budowniczowie niebawem przystąpią do układania infrastruktury w tunelu, niezbędnej do obsługi pociągów.
Na odcinku wolskim II linii metra były drążone dwa tunele. Pierwszy z nich, w połowie sierpnia ukończyła tarcza Krystyna.
Na Woli pasażerowie skorzystają z trzech stacji: Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Zgodnie z harmonogramem odcinek ma być gotowy w listopadzie przyszłego roku. Do tego trzeba doliczyć również odbiory techniczne, które mogą potrwać kilka tygodni.