Drążenie 2 linii metra trwa. Tarcza Krystyna widowiskowo przebiła się na stację

Tarcza Krystyna drążyła tunel metra na zachodnim odcinku II linii metra. Wczoraj widowiskowo przebiła się na stację Rondo Daszyńskiego, tym samym kończąc swoją pracę

O postępach w pracach nad drążeniem zachodniego tunelu metra poinformowały  Urząd Miasta i Metro Warszawskie. W mediach społecznościowych pokazano filmik przedstawiający moment przebicia się tarczy przez ścianę na stację Rondo Daszyńskiego.

"To koniec jej podziemnej drogi"

Tarcza Krystyna drążyła tunel północny dla pociągów metra jadących na Wolę. W lutym tego roku wystartowała z szybu przy stacji Księcia Janusza i wydrążyła tunel metra o łącznej długości 2541 metrów. Przed dotarciem do celu pokonała odcinek z budowanej stacji metra Płocka, z której wyruszyła 3 lipca.Wczoraj o godzinie 11 przebiła się przez ścianę na stacji Metro Daszyńskiego.

Piątek to dzień dobrych wiadomości dla #metro2. Tarcza Krystyna, drążąca tunel zachodniego odcinka, przebiła się przez ścianę stacji Rondo Daszyńskiego, To koniec jej podziemnej drogi - poinformował Urząd Miasta na Facebooku.

Transport Publiczny poinformował, że tarcza Krystyna dotarła do celu przed czasem. Początkowo zakładano, że przebije się na stację Rondo Daszyńskiego dopiero w listopadzie tego roku. Dobre tempo prac sprawiło jednak, że harmonogram udało się przyspieszyć.

Kolej na tarczę Marię

Metro Warszawskie zapowiada, że niedługo do celu dotrze tarcza Maria, która również drąży tunel II linii metra na zachodnim odcinku. Dotychczas Maria wydrążyła już blisko 2400 z 2545 metrów południowego tunelu. Do wolskiej końcówki trasy powinna dotrzeć pod koniec sierpnia. Wtedy etap drążenia odcinka skończy się, a w tunelach rozpoczną się prace torowe. 

Maria, Anna, Krystyna i Elżbieta

Tarcza Krystyna otrzymała imię po Krystynie Krahelskiej, poetce i uczestniczce Powstania Warszawskiego. Do prac w tunelach zaangażowano w sumie cztery tarcze: Marię, Annę, Krystynę i Elżbietę. Wszystkie  są własnością wykonawców budujących odcinek centralny II linii metra. Zostały zaprojektowane specjalnie na potrzeby budowy. 

Metro na II linii - do 2023 roku

Miasto zapowiada, że cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku - to ok. 3,12 kilometra trasy, a w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami.

Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowę ostatniego odcinka drugiej linii metra na zachodzie stolicy - na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 kilometrów trasy. Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Otwarte zostały także oferty w przetargu na wykonawcę ostatniego odcinka metra w prawobrzeżnej Warszawie, na Targówku - ok. 4 kilometrów trasy, trzech stacji i hali torów odstawczych. Wykonawca będzie miał na to 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

Miasto było skazane na korki, dlatego zbudowali podwieszane metro

Więcej o: