Listwy miały pomagać w poruszaniu się po metrze niewidomym. Robiły się jednak niebezpiecznie śliskie, gdy tylko spadł deszcz lub śnieg. Regularnie uskarżali się pasażerowie - do Zarządu Dróg Miejskich zgłosiło się przynajmniej 55 osób, które się na nich wywróciły. Z apelem do ZTM zwracał się m.in. Antoni Pomianowski ze stowarzyszenia Inicjatywa Mieszkańców Ursynowa.
Jeszcze w grudniu 2017 ZTM stał na stanowisku, że wymiana listew nie jest konieczna, bo "są wykonane ze stali nierdzewnej, a ich profil i materiał uzyskały aprobatę techniczną do stosowania w obiektach metra". Jednocześnie pasażerowie i aktywiści Projektu Ursynów wciąż wnioskowali o wymianę listew na bezpieczniejsze. W efekcie na początku roku zdecydowano o wytypowaniu stacji metra, na których przetestowane zostaną nowe, antypoślizgowe listwy.
Teraz na dwóch ursynowskich stacjach pojawi się kilkadziesiąt metrów nowych listew. Przetestowane zostaną ich dwa rodzaje. Listwy nie zostaną zmienione na całej długości stacji, a jedynie na ich części. Jak informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM, na Imielinie listwy położono w dniach 28-29 lipca. Z kolei na stacji Kabaty listwy zostaną zainstalowane z 4 na 5 sierpnia. Całe przedsięwzięcie zakończy się 18 sierpnia.
Kolejnym etapem pilotażowej zmiany listew będzie zebranie opinii od mieszkańców. ZTM we współpracy z Urzędem Dzielnicy Ursynów w specjalnej ankiecie zapyta pasażerów, który z dwóch rodzajów nowych listew odpowiada im bardziej.
- Chcemy sprawdzić, które rozwiązanie będzie lepsze i bezpieczniejsze dla pasażerów - dodaje Grobelny.
Po przeanalizowaniu wyników pilotażu ZTM ma prowadzić dalsze działania.