W rzeczywistości plan Glusman zakłada zintegrowanie istniejących linii kolejowych z siecią transportu publicznego.
Na dzisiejszej konferencji zorganizowanej przy dworcu PKP Śródmieście Glusman przekonywała, że obietnice jej konkurentów to "gruszki na wierzbie". "Warszawskie linie kolejowe mogłyby pełnić tę samą funkcję co metro, ale trzeba je zintegrować z siecią transportu miejskiego" - mówiła.
Zdaniem Glusman drążenie nowych tuneli i wykupywanie gruntów pod inwestycje nie jest konieczne. Warszawa ma według niej gotową sieć połączeń kolejowych, które nie są zintegrowane. "Stacja Śródmieście nie ma nawet łącznika ze stacją Metro Centrum. To symbol tego, jak niezintegrowana jest kolej z miastem w Warszawie" - dodała Glusman.
10 linii metra - schemat Miasto Jest Nasze
Kandydatka ruchów miejskich proponuje, by między stacjami kolejowymi a przystankami zbudować łączniki. Jej plan zakłada też usprawnienie kursowania pociągów i zbudowanie jednej dodatkowej linii obwodowej.