Tramwajarze dogadali się z kolejarzami. Będzie trasa do dworca Zachodniego. "Pierwsza taka sieć tuneli"

Tramwajarze podpisali z kolejarzami porozumienie w sprawie budowy trasy tramwajowej do dworca Warszawa Zachodnia. Będzie to nietypowy i pierwszy taki odcinek w stolicy, bo torowisko ma być schowane w tunelu pod parkiem.

Odcinek do dworca Zachodniego planowany jest wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku. W okolicach Parku Zachodniego tramwaje wjadą do tunelu, którym dotrą na przystanek schowany pod dworcem, 15 metrów poniżej torów kolejowych.

Podpisane porozumienie dzieli obowiązki pomiędzy tramwajarzami a kolejarzami, przy budowie podziemnego węzła przesiadkowego. Z tego miejsca pasażerowie przesiądą się do linii tramwajowych, którymi dojadą przez Ochotę do Wilanowa, przez Wolę do Śródmieścia i przez nowe osiedla na Odolanach na Bemowo.

- Łączna długość zaplanowanych tuneli wraz z rampami zjazdowymi wyniesie 2120 metrów. Nigdy wcześniej w Polsce nie zbudowano tak długich tuneli przeznaczonych dla tramwaju – wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Dwie odnogi na Mokotowie

Odcinek do dworca Zachodniego jest częścią planowanej trasy na Wilanów. Z dworca Zachodniego tramwaje pojadą ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku do Pola Mokotowskiego i dalej ulicami: Rakowiecką, Belwederską oraz Sobieskiego. Ponadto zaplanowano dwa odgałęzienia: w ulicę Gagarina na Sielce i w ulicę św. Bonifacego na Stegny.

Całość ma być gotowa do 2023 roku. W kolejnych latach planowane jest przedłużenie trasy na Wolę i Bemowo. Najpierw przez ulicę Krzyżanowskiego, a potem przez nowe osiedla przy ulicy Ordona.

Byłeś świadkiem niepokojącego zdarzenia? Napisz do nas: listy_do_metrowarszawa@agora.pl

Ładuję syna do wózka, do którego mocuję kamerę i ruszam w miasto sprawdzić, jak to jest z tymi "obniżającymi się" autobusami

Więcej o: