- Jeśli wygram wybory, dokończona zostanie budowa obwodnicy śródmiejskiej. Stworzymy "prawdziwy ring w mieście", odciążone zostaną rozjeżdżane przez tranzyt ulice Pragi - powiedział podczas wtorkowej konferencji Patryk Jaki. Obiecał, że przed końcem kadencji 2018-23 zacznie budowę brakującego fragmentu obwodnicy między Radzymińską a rondem Żaba.
Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała budowę obwodnicy śródmiejskiej już w 2006 roku, potem wspominała o niej również w 2010 i w 2014 r. Jaki wytknął obecnej prezydent, że nie dotrzymała obietnicy.
Większa część obwodnicy śródmiejskiej już istnieje, do jej zamknięcia brakuje odcinka łączącego rondo Żaba przez Targówek z rondem Wiatraczna – tzw. obwodnicy Pragi.
Patryk Jaki był przekonany, że uwagę słuchaczy i mediów przykuje przede wszystkim jego przedwyborcza obietnica. Tymczasem stowarzyszenie Wiatrak szybko ujawniło wpadkę kandydata na prezydenta.
Na materiałach graficznych prezentowanych na konferencji pojawiła się mapa z Google Maps z zaznaczoną trasą obwodnicy. Według planów, trasa przebiega Trasą Łazienkowską. Jednak na mapie Jakiego zmieniła bieg - kandydat na prezydenta postanowił poprowadzić ją Alejami Jerozolimskimi, przez most Poniatowskiego i Aleję Waszyngtona.
Zaniepokojone stowarzyszenie pisze: Jesteśmy totalnie zażenowani. Na materiałach (przed)wyborczych pana Patryka Jakiego nastąpiło przesunięcie obwodnicy śródmiejskiej z Trasy Łazienkowskiej na Most Poniatowskiego i aleję Waszyngtona. To zwykła pomyłka czy realna groźba?
Jaki na konferencji nie wspominał, że ma zamiar, oprócz dokończenia trasy, również zmienić jej przebieg, więc zakładamy, że to jednak zwykła pomyłka.
Patryk Jaki podczas konferencji dodał również, że dokładna kwota inwestycji będzie znana dopiero po wykonaniu odpowiedniej dokumentacji technicznej. Kandydat na prezydenta szacuje jednak, że to około 300 milionów złotych.
Prawdziwa trasa obwodnicy przebiega dokładnie: Trasą Łazienkowską (al. Stanów Zjednoczonych – Most Łazienkowski – al. Armii Ludowej – ul. Wawelska) – ul. Krzyckiego (w kierunku północnym) – ul. Raszyńską – pl. Zawiszy – ul. Towarową – ul. Okopową – rondem Zgrupowania AK „Radosław” – ul. Słomińskiego – mostem Gdańskim – rondem Stefana Starzyńskiego – ul. Starzyńskiego – rondem Żaba – planowanym połączeniem ronda Żaba z ul. Zabraniecką na wschód od linii kolei nadwiślańskiej, węzeł z ul. Radzymińską – zmodernizowaną ul. Zabraniecką – planowanym połączeniem ul. Zabranieckiej z ul. Wiatraczną – wiaduktem nad torami – zmodernizowaną ul. Wiatraczną – rondem Wiatraczna.
Co sądzisz na ten temat? Napisz do nas: listy_do_metrowarszawa@agora.pl