Po unieważnieniu pierwszego przetargu miasto ogłosiło kolejny i szuka firmy, która wybuduje dwukilometrowy odcinek wraz ze stacjami "Wola Park" i "Powstańców Śląskich".
To fragment pomiędzy obecnie budowanymi odcinkiem na Woli a końcowym na Bemowie. Pierwsza z tych stacji powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga również pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych.
To najkrótszy z planowanych odcinków drugiej linii – będzie miał 2 kilometry długości. Przedsiębiorcy mogą składać oferty do 7 sierpnia, a wybrany wykonawca będzie miał 38 miesięcy od podpisania umowy na realizację prac.
- Dziś ogłaszamy przetarg na dwa kilometry trasy, które dopełnią drugą nitkę podziemnej kolei. Bardzo się cieszę, że podjęte przez nas wyzwanie staje się rzeczywistością. Zgodnie z naszymi zamierzeniami całą drugą linią metra warszawiacy pojadą w 2023 roku - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
W środę wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra. Podziemną kolej na Bródno wybuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinek drugiej linii metra, a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Woli i trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało również wybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacji nitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Teraz ich zadaniem będzie budowa czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej "Zacisze" pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wybudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy, od momentu podpisania umowy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł brutto.
Miasto zapowiada, że cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 kilometra trasy, a w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami.
Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowę ostatniego odcinka drugiej linii metra na zachodzie stolicy – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 kilometrów trasy. Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Otwarte zostały także oferty w przetargu na wykonawcę ostatniego odcinka metra w prawobrzeżnej Warszawie, na Targówku – ok. 4 kilometrów trasy, trzech stacji i hali torów odstawczych. Wykonawca będzie miał na to 36 miesięcy od daty podpisania umowy.
Jak podobają Ci się wizualizacje stacji i wejść do metra? Napisz do nas: listy_do_metrowarszawa@agora.pl