Jak informuje GDDKiA, S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery.
Jak dodaje, przez mocno zurbanizowane tereny Bemowa i Chomiczówki planowa droga przejdzie dwoma tunelami. Projektowana droga posiada długość około 12,9 km i w początkowej części przebiega po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem „Kolejowa” droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.
Plan zakłada również wybudowanie dwóch tuneli o długości 1000 i 1123 metrów, a także wiaduktów, przejść podziemnych, kładek pieszo-rowerowych oraz urządzeń ochrony środowiska, czyli ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt. Nowa trasa zostanie także ogrodzona.
Jak dodaje GDDKiA, pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł „Generała Maczka” a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł „NS”. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: „Kolejowa”, Wólka Węglowa”, „Janickiego”, Gen. Maczka, „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).
GDDKiA zapewnia, że jesienią 2018 roku zostanie ogłoszony przetarg na koncepcję programową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym, aby na początku 2019 r. móc podpisać umowę na jej wykonanie.
S7 ominie Łomianki fot: maps.google.pl
"Następnie po otrzymaniu dokumentacji koniecznej do ogłoszenia postępowania przetargowego na projekt i budowę trasy w latach 2020-2021 wyłonić wykonawcę i podpisać z nim umowę, aby móc udostępnić ekspresowy wylot ze stolicy w stronę trójmiasta w latach 2024-2025" - czytamy w komunikacie.
Mieszkańcy Łomianek od dawna protestowali przeciwko wstrzymywaniu budowy S7, który umożliwiłby ominięcie Łomianek.
Czytaj więcej: Mieszkańcy Łomianek zablokują wylotówkę na Gdańsk. "To akt desperacji"
W związku z budową nowej obwodnicy oraz po udrożnieniu tras wyjazdowych do Katowic i Krakowa, droga przez Łomianki stała się jedną z najbardziej obciążonych na rogatkach Warszawy. Mimo to, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wciąż przesuwała realizację inwestycji. Rząd PiS wycofał ją na listę rezerwową.
Jak tłumaczył nam Arkadiusz Wojtkiewicz ze stowarzyszenia Łomianki Razem, które organizowało protesty, ulica Kolejowa, która biegnie w ciągu drogi krajowej nr 7, dzieli miasto na pół. Jego zdaniem przedostanie się z zachodniej części miejscowości na wschodnią sprawia ogromne problemy. Dojazd do Warszawy trwa nawet do dwóch godzin.
Decyzją GDDKiA o przeprowadzeniu S7 tunelami przez Bemowo nie są jednak zachwyceni mieszkańcy tej dzielnicy. Są gotowi protestować.
"Czy kogoś to obchodzi, że będziemy na maksa poprzecinani trasami" - pisze pani Anna w grupie poświęconej mieszkańcom Bemowa.
"Ta trasa ma być fragmentem drogi międzynarodowej. Tiry, ruch, 8 pasów 24 h. Plany powstawały w latach 70-tych, gdy Bemowa nie było!!! Z oczywistych powodów zaniechano realizacji, a teraz nagle się do tego wraca, bo pewnie ktoś gdzieś wyciągnie grube pieniądze za realizację" - pisze pani Małgorzata.
"Trasa przez miasto, a potem walka ze smogiem. Może będzie zakaz wjazdu?" - pisze pani Agnieszka.
Mieszkasz na Bemowie? Co sądzisz o tej inwestycji? Napisz do nas: listy_do_metrowarszawa@agora.pl