Patryk Vega promuje policję. Reżyser i aktorzy "Pitbulla" wystąpili w nowym spocie

Stołeczna policja chce zachęcić młodzież do dołączania do jej szeregów. W tym celu przygotowała m.in. serię spotów reklamowych. Do współpracy zaprosili Patryka Vegę oraz aktorów znanych z "Pitbulla".

Komenda Stołeczna Policji już od jakiegoś czasu prowadzi działania, które mają zachęcić do zostania policjantem. Kolejną odsłoną akcji "Ty też możesz" są spoty reklamowe z udziałem gwiazd - Olgi Bołądź, Piotra Stramowskiego oraz Patryka Vegi.

Patryk Vega wspiera policję

Najnowsza odsłona działań promocyjnych KSP to krótkie filmy. Tym razem postawiono na znane twarze. Do promocji służby w policji zaproszono artystów kojarzonych z "Pitbullem" - najpopularniejszą polską serią filmów o pracy w policji. Jest dwójka aktorów - Olga Bołądź i Piotr Stramowski - oraz sam reżyser - Patryk Vega. 

"Chcesz zostać prawdziwym policjantem? Zostań policjantem Komendy Stołecznej Policji" - słyszymy na spotach. 

Asp. szt. Mariusz Mrozek z KSP mówi, że komenda zdecydowała się na twarze znane z "Pitbulla", ponieważ serial i filmy jednoznacznie kojarzą się z policją. Dodatkowo spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem młodych osób - grupy, do której chce dotrzeć KSP (18-30 lat).

- Zadzwoniliśmy do Patryka Vegi i przedstawiliśmy mu pomysł. Nie miał oporów i dogadaliśmy się bardzo szybko - opowiada asp. szt. Mrozek.

Dodaje, że również działanie w mediach społecznościowych ma dać szansę na większe zainteresowanie ze strony ewentualnych przyszłych pracowników. - Liczymy na to, że spoty zadziałają lepiej niż ulotki czy informacja na stronie internetowej - mówi Mrozek.

Oprócz gwiazd na spotach widzimy także osoby w policyjnych mundurach. Asp. szt. Mrozek mówi, że to prawdziwi funkcjonariusze. - Zdjęcia były kręcone w dniu, kiedy w warszawskim oddziale prewencji prowadzone były ćwiczenia. Połączyliśmy przyjemne z pożytecznym - dodaje Mrozek. 

Wcześniejszej KSP nakręciła jeszcze jeden film - ten pokazywał jak wygląda praca funkcjonariuszy z Warszawy. Oglądając go nie trudno zauważyć, że nawiązuje do stylistyki filmów Patryka Vegi. 

Patryk Vega promuje policję. Reżyser i aktorzy "Pitbulla" wystąpili w nowym spocie

"Ty też możesz"

Spoty reklamowe z gwiazdami "Pitbulla" to jeden z wielu elementów, które składają się na akcję promocyjną "Ty też możesz". Promocja skierowana jest przede wszystkim do młodzieży ponadgimnazjalnej. KSP chce, aby młodzi ludzie dołączali do jej szeregów. 

Jak informuje KSP policjanci z poszczególnych komend rejonowych i powiatowych już od kilku miesięcy uczestniczą w spotkaniach z młodzieżą tych szkół. Specjalnie dla uczniów przygotowano także folder promujący pracę w policji. Ewentualni chętni mogą dowiedzieć się z niego, jakie są zasady i wymogi, które musi spełnić kandydat na policjanta. 

- Zmieniła się sytuacja na rynku pracy. Ofert dla młodych ludzi jest coraz więcej, bezrobocie spada, a konkurencyjność wśród pracodawców jest duża. Wszyscy starają się zachęcić potencjalnych pracowników, aby wybrali właśnie ich. Komenda Stołeczna Policji postanowiła również dołączyć do rywalizacji. Stąd nasza szeroko zakrojona kampania promocyjna - tłumaczy asp. szt. Mrozek. 

Policjanci odchodzą

Jednocześnie w piątek rozpoczęła się kampania Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów. Jak tłumaczą policjanci, ich szeregi opuściło przedwcześnie wielu doświadczonych funkcjonariuszy. "I to do służby w naszych szeregach brakuje chętnych. Bo kto chce nadstawiać łba za 2400?" - piszą w postulatach związkowcy.

Czytaj więcej: "Za narażanie życia dostaje 2400 zł. Za ile naraziłbyś swoje?". Mocna kampania policjantów

Kampania związkowców ma na celu poprawę wizerunku funkcjonariuszy w społeczeństwie i pokazanie problemów codziennych ludzi w mundurach. Rozpoczęła się w piątek w Warszawie (plakat zawisł już przy wylocie ul. Górnośląskiej na Trasę Łazienkowska w Warszawie). Billboardy pojawią się jednak w całej Polsce.

Asp. szt. Mariusz Mrozek mówi, że kampania "Ty też możesz" nie odnosi się w żaden sposób do działań związkowców. 

- Pracujemy jednak nad tym, aby warunki pracy były coraz lepsze. Zapewniamy dostęp do szkoleń i ścieżki kariery. Pracujemy także nad tym, aby sam wizerunek policji się poprawiał. Chcemy, żeby ludzie mieli pewność, że mogą liczyć na pomoc policji bez względu na podziały czy poglądy polityczne - mówi asp. szt. Mrozek. 

Co myślisz o takiej formie promocji? Podziel się swoją opinią. Napisz do nas na metrowarszawa@agora.pl lub w wiadomości prywatnej na Facebooku. 

Więcej o: