Nowe logo ZTM. Miała być syrenka, jest "Dziennik Telewizyjny"

We wtorek na ulice Warszawy wyjechały pierwsze pojazdy transportu publicznego z nowym logo. Miał przypominać syrenkę, ale wiele osób zauważa, że bardziej kojarzy się z PRL-owskim programem telewizyjnym.

2 stycznia na autobusach, tramwajach i pociągach metra pojawiły się nowe logotypy Zarządu Transportu Miejskiego. 

Nowy rok, nowy znak

ZTM tłumaczy zmianę próbą ujednolicenia znaków graficznych pojawiających się na pojazdach transportu miejskiego. Do tej pory były one różne: logotypy Zarządu Transportu Miejskiego oraz poszczególnych przewoźników, znak „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej” czy herb Warszawy.

Od nowego roku jednolity znak ma pojawiać się stopniowo na wszystkich pojazdach oraz biletach, elementach systemu informacji pasażerskiej, rowerach publicznych czy parkingach P+R.

"t" jak syrenka

Nowy znak warszawskiego transportu miejskiego został wyłoniony w konkursie. We wrześniu zeszłego roku ogłoszono, że wygrało logo autorstwa firmy TypeThree.

Zwycięski projekt to czerwona litera "t" wpisana w koło. Zaznaczano, że jej kształt ma przynosić na myśl warszawską syrenkę.

Jury, które wyłoniło zwycięzcę z 189 zgłoszeń, powiedziało, że znak doskonale identyfikuje "warszawskość" komunikacji miejskiej i poszczególnych elementów całego systemu.

Czytaj więcej: Tak wygląda logo za 70 tys. zł. Miasto ogłosiło wyniki konkursu

Dziennik Telewizyjny?

Niektórzy zauważają jednak, że litera "t", przywodzi na myśl nie warszawską syrenkę, ale logo "Dziennika Telewizyjnego" - programu informacyjnego z czasów PRL.

Zmieniony kolor?

Skojarzenie z "Dziennikiem Telewizyjnym" to nie jedyny problem z nowym logiem, jaki zauważają pasażerowie. Mówią, że ZTM zmienił kolor logotypu.

Na zwycięskim projekcie widać czerwone logo na białym tle. We wtorek okazało się, że znaki na poszczególnych środkach transportu mają różne kolory. Na autobusach i tramwajach pojawiło się czerwone logo na żółtym tle, a na wagonach metra - białe na czerwonym. 

Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM, tłumaczy, że do projektu została dołączona księga znaku, która dopuszcza różne wersje logo w zależności od rodzaju tła, na którym ma się pojawić. 

- Na ciemnym tle, takim jak w metrze, logo jest białe, a na jasnym (autobusy, tramwaje) - czerwone - tłumaczy Krajnow w rozmowie z metrowarszawa.pl.

Zaznacza, że nowe znaki zostały użyte prawidłowo. 

Z czym kojarzy ci się nowe logo na warszawskim transporcie publicznym? Podziel się swoją opinią. Napisz do nas na metrowarszawa@agora.pl lub w wiadomości prywatnej na Facebooku.

Jechaliśmy świątecznym wagonem metra. "Jak wjeżdżał na peron, było słychać 'WOW'!" [WIDEO]

Więcej o: