Tak wygląda logo za 70 tys. zł. Miasto ogłosiło wyniki konkursu

Rozstrzygnięto konkurs na nowe logo warszawskiego transportu publicznego. Pierwszą nagrodę w wysokości 70 tys. zł. otrzymał projekt autorstwa TypeThree. Dotychczasowe oznaczenia zastąpi jeden znak.

Zakończył się właśnie dwuetapowy konkurs na nowe logo warszawskiego transportu publicznego. Wpłynęło aż 189 prac.

Warszawskość komunikacji miejskiej

Do drugiego etapu - zaprojektowania głównego logotypu warszawskiego transportu publicznego w Warszawie wraz z odmianami dla wybranych środków transportu – zaproszono w lipcu pięciu finalistów. 

Ostatecznie pierwszą nagrodę w wysokości 70 tys. zł. otrzymał projekt autorstwa TypeThree, który zdaniem jury doskonale identyfikuje „warszawskość” komunikacji miejskiej i poszczególnych elementów całego systemu. Choć nawiązuje do tradycji to jednocześnie jest szalenie nowoczesny i bardzo długo się nie zestarzeje.

Nowe logo komunikacji miejskiej w WarszawieNowe logo komunikacji miejskiej w Warszawie materiały prasowe

- To piękny projekt, który pojawi się stopniowo na wszystkich rozproszonych dotychczas elementach - pojazdach, parkingach, rowerach, biletach czy elementach informacji pasażerskiej. Co ułatwi pasażerom identyfikację i korzystanie z naszej komunikacji - mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Nowe logo komunikacji miejskiejNowe logo komunikacji miejskiej materiały prasowe

Wiele znaków zastąpi jeden

Obecnie w stołecznej przestrzeni funkcjonuje wiele różnych znaków graficznych dotyczących transportu - logotypy Zarządu Transportu Miejskiego, symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”, herb Warszawy oraz logotypy poszczególnych spółek transportowych. Teraz zastąpi je jeden unifikujący znak.

Prace konkursowe oceniało jury w składzie: Robert Zydel - dyrektor Biura Marketingu Miasta, Wojciech Wagner – zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Katarzyna Strzegowska – zastępca dyrektora ZTM, prof. Piotr Garlicki i prof. dr hab. Dawid Korzekwa z Akademii Sztuk Pięknych, Andrzej Budek - założyciel studia KOTBURY, Magdalena Ponagajbo z Mamastudio i Emilia Bojańczyk z Podpunktu.

embed

Oberwanie chmury nad Warszawą. Burza, wichura i... 30 stopni Celsjusza

Więcej o: