Metro Warszawskie opublikowało na swoim Facebooku wideo, na którym tarcza Anna przebija się do budowanej stacji II linii metra Szwedzka. Wygląda to dosyć imponująco, zobaczcie sami!
Tarcza Anna o średnicy 6,3 m jest jedną z dwóch maszyn drążących tunele wschodniego odcinka II linii warszawskiego metra. W lipcu połączono tunelami stacje Targówek i Trocka. Teraz zaś Anna i Maria przebiły się do stacji Szwedzka.
Miały tu do przejścia po ok. 650 m (tunel prawy TBM Maria - 659 m,a tunel lewy TBM Anna - 646 m).
Prace nad wschodnim odcinkiem linii M2 rozpoczęły się w 2016 r. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
- Budowa powinna zakończyć się 11 maja 2019 r. - powiedział portalowi Transport Publiczny Jerzy Lejk, prezes Metra. Stacje Szwedzka, Targówek i Trocka mają zostać otwarte w 2019 r.