"Japończycy kochają Chopina". Dlatego miasto wpadło na ten pomysł

Stołeczne Biuro Turystyki postanowiło zainwestować w reklamowanie Japończykom Warszawy, jako świetnego miejsca na wakacje. Stolica będzie promowana przede wszystkim jako miasto Fryderyka Chopina.

Jak podaje Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, w 2016 roku około 62 000 Japończyków odwiedziło stolicę Polski w celach turystycznych. Stołeczne Biuro Turystyki chce powiększyć tę liczbę, inwestując w kampanię reklamową prowadzoną w kraju kwitnącej wiśni. Jej koszt wyniesie 16 tysięcy złotych. 

Warszawa Chopina 

Kampania jest realizowana we współpracy z grupą mediową PR Newswire Europe Ltd. 5 września Stołeczne Biuro Turystyki udostępniło informację dot. Warszawy w japońskiej i angielskiej wersji językowej, która dotarła do 130 tysięcy dziennikarzy używających PR Newswire for Journalists.

Reklama zostanie także opublikowana przez agencję prasową Kyodo JBN. Ma ona przekazać komunikat Stołecznego Biura Turystyki najważniejszym stacjom radiowym i telewizyjnym w Japonii. Banery promujące Warszawę będą wyświetlane na lokalnych portalach internetowych.

Głównym tematem prowadzonej kampanii jest powiązanie Warszawy z osobą Fryderyka Chopina. Tak o akcji mówi prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz

Japończycy kochają Chopina, jego muzyka przemawia do nich w sposób szczególny, dlatego zależy nam, aby jak najwięcej turystów przyjechało do miasta, w którym się wychował i kształcił. Na ślady kompozytora można się natknąć w stolicy co krok, myślę, że obok możliwości wysłuchania jego muzyki zwiedzenie tych miejsc może być dla Japończyków bardzo atrakcyjne

Władzom miasta bardzo zależy na tym, żeby Japończykom Warszawa kojarzyła się jako miasto słynnego kompozytora. Strona internetowa www.chopin.warsawtour.pl już została wzbogacona o wersję japońską

Opuszczony cmentarz w Otwocku. Przyjeżdżają tu Żydzi z całego świata

Więcej o: