Pierwszy dzień roboczy bez podmiejskiej linii kolejowej. Tłumy w autobusach

Aż przez rok pociągi nie będą kursować między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą ze względu na remont torów. Uruchomione zostały zastępcze linie autobusowe.

Od niedzieli 3 września trwa modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki wchodzi w zasadniczą fazę. Przez około 12 miesięcy na odcinku Warszawa Zachodnia-Grodzisk Mazowiecki nie będą jeździły pociągi.

4 września to pierwszy dzień szkoły, jednocześnie pierwszy dzień roboczy bez podmiejskiej linii kolejowej. Jak informuje TVN Warszawa, na ranem autobusy autobusy ZP przyjeżdżają na stacje PKP już zapełnione. 

Zmiany w kursowaniu pociągów

Od 3 września pociągi SKM linii S1 w dni powszednie kursować będą do stacji Warszawa Służewiec (w weekendy i święta tylko do stacji Warszawa Zachodnia). Z kolei pociągi KM na linii R1 (kierunek Grodzisk Maz., Żyrardów, Skierniewice) kursować będą z pominięciem wszystkich przystanków pośrednich na odcinku Warszawa Zachodnia-Grodzisk Maz.

Komunikacja zastępcza w trakcie modernizacjiKomunikacja zastępcza w trakcie modernizacji ZTM

Pociągi KM na linii R3 (kierunek Sochaczew, Łowicz) kursować będą z pominięciem przystanku Warszawa Włochy. Wybrane kursy omijają również przystanki Warszawa Ursus Północny i Warszawa Gołąbki.

Komunikacja zastępcza

Do dyspozycji pasażerów uruchomiono cztery linie zastępcze ZG - z Grodziska Mazowieckiego; ZM - z Milanówka; ZB - z Brwinowa i ZP - z Pruszkowa. Autobusy dojeżdżają tylko do Dworca Zachodniego. 

Zarząd Transportu Miejskiego zmieni rozkłady linii autobusowych kursujących do Ursusa i Włoch. 

Warszawa Włochy: 127, 178, 191, 716, 194, ZG, KM (R3 - W-wa Ursus Północny)
Warszawa Ursus: 517, 178, 191, 716, 194, 187, ZG, KM (R3 - W-wa Ursus Północny)
Warszawa Ursus Niedźwiadek: 517, 187, 716, 194, ZG, KM (R3 - W-wa Gołąbki)
Piastów: 717, 716, ZG
Pruszków: ZP, ZG, ZB, WKD
Brwinów: ZB (ZBA), ZG
Milanówek: ZG, ZM, WKD
Grodzisk Maz.: KM (RE1), ZG, WKD

Szczegółowe informacje na stronie ZTM.

Po remoncie nawet 120 km/h

Po zakończeniu prac, pociągi będą jechały z prędkością nawet 120 km/h. Dziś nie przekraczają 90 km/h. Podróż do Grodziska skróci się dzięki temu o kilka minut. Linia stanie się również bardziej przepustowa.

Będzie też nowy układ torowy i nowa sieć trakcyjna. Do tego nowe perony i przejścia pod oraz nad nimi, a także system informacji dla pasażerów. Koszt inwestycji to 285 milionów złotych.