- Mamy już dwa tunele rozbudowywanej drugiej linii metra - ogłosiła zastępczyni prezydenta Warszawy Renata Kaznowska. - A już wkrótce rozpocznie się drążenie następnego odcinka tuneli, do stacji Szwedzka - dodała.
Tarcze TBM (ang. tunnel boring machine - maszyny drążące tunele) Maria i Anna przez miesiąc wydrążyły dwa tunele po ponad 400 m długości każdy. Połączyły one dwie stacje - C18 Trocka i C17 Targówek. W jednym tunelu ułożone zostało 277 betonowych pierścieni obudowy, w drugim 288.
Największa prędkość drążenia, jaką osiągnęły maszyny, to 31 m w ciągu doby. Teraz urządzenia są przygotowywane do drążenia tuneli do stacji C16 Szwedzka. Tu będą miały dłuższy odcinek do przejścia, bo po ok. 650 m (tunel prawy TBM Maria - 659 m,a tunel lewy TBM Anna -646 m). Rozruch pierwszej z nich planowany jest na przyszły tydzień.
Prace nad wschodnim odcinkiem drugiej linii metra rozpoczęły się w 2016 r. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.