To zapowiedź organizowanego przez Empik "Apostrofu" - Międzynarodowego Festiwalu Literatury, który startuje już 15 maja.
Domek został zaprojektowany przez warszawskiego architekta Jana Strumiłło. - Projekt Domku Czytelniczego to powrót do dzieciństwa i wspomnień o przechodzeniu przez całe drzwi do sekretnego pokoju. W środku czekają leżaki i książki oraz widok na Wisłę. Domek postanowiliśmy pomalować na czerwony, śliski, trochę krwisty kolor - zainspirował nas plakat festiwalu Apostrof przygotowany przez Radka Szlagę - mówi architekt, Jan Strumiłło.
Akcja Empiku, jak czytamy w informacji prasowej, ma za zadanie zachęcić do czytania. - Wiele kampanii zachęca do czytania. Prawdziwe pytanie brzmi jednak: co czytać? Każdy z nas odkrywa inne powody radości z lektury. Niektórzy z nas kochają powieści, inni - reportaże, jeszcze inni cenią biografie. Najgorzej zacząć czytanie od złych, nudnych, a czasem po prostu niedopasowanych do upodobań książek - piszą organizatorzy "Apostrofu".
Wierzą oni, że każda dobrze polecona książka tworzy na świecie nowego czytelnika albo cementuje pasję do czytania. - Właśnie dlatego przez tydzień poprzedzający festiwal będzie można przyjść nad Wisłę do Domku Czytelniczego - dodają.
W Domku dyżurować będą doradcy - m.in. Wojciech Szot z jednego z najpopularniejszych blogów literackich - Kurzojady i Piotr Wawrzeńczyk z Magazynu
Kulturalnego, którzy każdemu chętnemu, po indywidualnej rozmowie, zaproponują listę tytułów dopasowanych do upodobań.